ANTARA PEMIMPIN TERTINGGI UMNO YANG DIDAKWA MEMBOIKOT NAJIB RAZAK

ANTARA PEMIMPIN TERTINGGI UMNO YANG DIDAKWA MEMBOIKOT NAJIB RAZAK | PETALING JAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dijangka akan mengadakan perjumpaan khas dengan pemimpin UMNO.

Ia bertujuan untuk menjelaskan isu-isu semasa kepada mereka disamping cuba untuk menagih sokongan politik.

Berdasarkan logik akal, mesyuarat itu dijangka tidak dihadiri beberapa pemimpin tertinggi termasuk Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Blogger dan ahli UMNO, Shahbudin Husin, dalam tulisannya merujuk kepada atur cara Najib pada Ahad, di mana beliau berada di Tawau, Sabah dan ia tidak dihadiri Shafie

“Shafie sudah pun berlepas ke Mekah untuk menunaikan umrah bersama keluarganya pada Jumaat lalu,” ujarnya.

Namun, persoalan yang timbul adalah mengapakah Shafie tiba-tiba mahu ke Mekah sewaktu Najib mahu turun ke Sabah.

“Tidak bolehkah Shafie melewatkan pemergiannya untuk menunaikan umrah sehari dua dan selepas berjumpa dengan Perdana Menteri?” Katanya yang menulis di blog www.shahbudindotcom.blogspot.com.

Selepas turun ke Sabah, pada Isnin, Najib dikatakan akan akan bertemu dengan Ketua UMNO Bahagian di Putrajaya.

“Ia juga dipercayai untuk menjelaskan pelbagai isu semasa kepada mereka.

Jelas Shabudin, ia adalah perjumpaan kali kedua antara Najib dengan Ketua-Ketua UMNO Bahagian sejak berlakunya serangan dan kritikan daripada Tun Mahathir Mohamad terhadapnya, “katanya.

“Selain Shafie yang pasti tidak hadir dalam perjumpaan itu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Seri Muhyiddin Yassin yang kini berada di Milan, Italy juga tentunya tidak hadir sama.

Jika mesyuarat berkenaan menjadi kenyataan, bermakna kali kedua ia tidak disertai Timbalan Presiden dan Naib Presiden UMNO itu.

Pada mesyuarat di PWTC Mac lalu, kedua-dua mereka antara yang tidak hadir.

Shahbudin membuat rumusan, tindakan pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO yang memboikot mesyuarat bersama Najib menunjukkan seoalah-olah sedang berlaku perbincangan mengenai perkembangan dan masa depan politik negara.

“Ramai pemimpin sudah mula bersuara dengan nada yang agak berbeza dan mahukan isu 1Malaysia Developnent Berhad (1MDB) ditangani secara serius bagi mengembalikan keyakinan rakyat,” katanya.

“Saya tertekan” – Najib Razak


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengakui bahawa beliau juga tertekan dengan laporan media yang menghakis sokongan kepada BN.

Beliau membangkitkan laporan media mementingkan kecepatan dan bukan ketepatan, yang menurutnya boleh membentuk tanggapan negatif kepada kerajaan.

“Saya pun depress (tertekan). Orang politik pun depress sebab kita mudah jadi sasaran.

“Orang media rugi pengedaran (akhbar). Kita rugi daripada segi undi. Sama juga depress,” kata Najib.

Beliau bercakap demikian dalam majlis berbuka puasa bersama media di ibu pejabat Sinar Harian di Shah Alam hari ini.

Najib juga membangkitkan laporan pembelian tanah Tun Razak Exchange oleh Tabung Haji pada hari terakhir kempen dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh sebelum ini sebagai contoh bagaimana berita mempengaruhi undi.

“Takkan kita nak guna duit rakyat untuk bailout (selamatkan) 1MDB. Itu bukan kerajaan punya tanggungjawab. Tapi cerita itu dah viral (dikongsi meluas).

“Inilah cabaran dalam persekitaran baru ni,” katanya.

BN tewas dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh. Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail menang dengan majoriti 8,841 undi.


Panas: Najib pindah wang RM7 Billion ke akaun sulit

Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli akan mendedahkan perjanjian hutang 1Malaysia Development (1MDB) di Parlimen Isnin ini bagi membuktikan Menteri sebenarnya berbohong.

Beliau merujuk penafian Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan bahawa Kerajaan Persekutuan menjamin hutang 1MDB yang kini berjumlah RM41 bilion.

Saya mempunyai satu salinan perjanjian hutang tersebut yang secara jelas menunjukkan Kerajaan Persekutuan menjamin hutang 1MDB walaupun ia ditulis dalam lenggok kata yang berlainan.

“Hakikatnya, pentadbiran Datuk Seri Najib Razak ingin bersembunyi di sebalik perkara teknikal untuk menyembunyikan bahawa hutang-hutang 1MDB sebenarnya dijamin oleh rakyat,” kata Rafizi dalam kenyataan.

Ahmad Maslan ketika mengulas mengenai kedudukan kewangan 1MDB menyatakan, dana rakyat sedang dalam proses untuk dibawa pulang ke Malaysia.
Itupun setelah didesak oleh rakyat. Semasa saya mula-mula membawa isu di mana dana rakyat , pengurusan 1MDB menghantar surat mengugut untuk menyaman saya dan kini terbukti bahawa kebimbangan saya itu bertempat.

“Oleh itu, mulai minggu depan, saya dan pasukan dari National Oversight & Whistleblowers (NOW) akan dedahkan individu dan syarikat-syarikat yang terlibat dalam urusniaga menyimpan dana rakyat secara penuh rahsia.

Ini penting supaya menteri dan individu terbabit tidak dengan mudah mencuci tangan setelah dana itu mula dibawa kembali ke Malaysia.

Individu yang terbabit di dalam keputusan tersebut perlu menerima pertanggungjawaban dari keputusan yang salah itu,” tegas Rafizi yang juga Naib Presiden KEADILAN.

Oleh itu, beliau memberi Ahmad Maslan sehingga Ahad ini untuk memperbetulkan kenyataannya, jika tidak, beliau tidak akan teragak-agak membawa usul tergempar merujuk beliau kepada Jawatankuasa Khas Parlimen kerana berbohong kepada Parlimen – Malaysia kini

Berpakaian Seksi, Peminat Minta Tasha Shilla Segera Kembali Ke Pangkal Jalan

Kami pun tidak faham apa yang cuba dilakukan oleh Tasha Shilla apabila sekali lagi berani tampil dengan pakaian yang cukup mencolok mata ketika menghadiri perasmian sebuah sebuah majalah fesyen dari Perancis, di ibu kota tempoh hari.

Melalui beberapa keping gambar yang dimuatnaik di Instagram (sebelum dipadam semuanya), tindakan Tasha yang berani itu sememangnya mendapat maklumbalas daripada ratusan peminatnya yang rata-ratanya terkejut dengan perkara tersebut.

Malah ada juga yang memohon supaya pelakon ini bertaubat dan tidak kurang juga yang mencemuhnya kerana berani berpakaian sebegitu selain menasihatinya agar tidak melampaui batas sebagai seorang yang beragama Islam.

Kami yakin Tasha berpegang teguh pada quote yang pernah dinyatakannya sebelum ini – yang penting hati, bukannya pakaian seseorang itu. Apa pun, Tasha juga pasti ada jawapannya sendiri atau menurut Tasha lagi sebelum ini – biar tidak tutup aurat dikepala tapi masih menjaga aurat hati lidah mulut.

Petua Dan Cara Mencerahkan Kulit Wajah Dengan Berkesan

Bagaimana cara mencerahkan kulit wajah dengan cepat dan berkesan? Kami yakin, anda mesti pernah teringin untuk mencerahkan semula kulit wajah anda seperti ketika zaman dahulu kala, iaitu ketika anda masih kecil-kecil lagi. Tidak dinafikan, kulit wajah kita akan sentiasa berubah dan mula menjadi gelap akibat terlalu banyak terdedah kepada persekitaran terutama daripada sinaran matahari. Mungkin sekarang anda tidak lagi bermain atau terdedah kepada panas terik berbanding zaman budak-budak dahulu, tetapi kulit anda sudahpun menjadi gelap akibat kegiatan lasak anda dulu-dulu.

Apabila meningkat dewasa, sudah pasti ramai yang mula menitikberatkan tentang kecantikan dan penampilan diri mereka. So, disini kami ingin berkongsi tentang petua dan cara untuk mencerahkan kulit wajah dengan cepat dan memutihkan kembali kulit muka kita seperti asalnya:

Ambil sebiji telur ayam dan pecahkan. Kemudian campurkan isinya dengan minyak kelapa dan juga sesudu madu lebah. Kacau bahan-bahan tersebut sehingga sebati dan rata. Selepas itu simpankan selama lebih kurang sejam dalam peti sejuk. Kemudian, sapukan pada seluruh permukaan muka dan biarkan selama lebih kurang setengah jam sebelum dibilas dengan air bersih. Amalkan dengan selalu untuk mendapatkan hasil yang terbaik.
Ambil beras 1 sudu besar dan kisarkan sehingga menjadi halus. Selepas itu, campurkan beras tadi dengan sesudu madu lebah bersama-sama dengan sedikit teh yang pekat. Kemudian kacau dan gaulkan bahan-bahan tadi sehingga menjadi pekat. Akhir sekali ,sapukan krim pekat (campuran bahan-bahan tadi) kepada seluruh permukaan kulit. Tunggu beberapa lama sehingga ianya menjadi 
kering dan anda boleh basuh atau bilaskan wajah anda dengan air bersih. Amalkan selalu.
Gunakan limau nipis dan putih telur juga terbukti berkesan sebagai salah satu petua dan cara mencerahkan kulit wajah dengan berkesan. Perahkan limau nipis dan campurkan dengan putih telur dan kemudian kacau hingga sebati dan rata. Selepas itu, sapukan pada seluruh permukaan kulit wajah dan tunggu sehingga kering (20-30 minit). Akhir sekali, cuci muka anda dengan air suam atau air 
bersih. Cara ini juga sangat berkesan untuk menyingkirkan bintik-bintik hitam di wajah.
Selain itu, untuk mencerahkan wajah, kita perlukan kulit kita sentiasa lembap dan berseri-seri. Antara petua untuk melembabkan kulit wajah ialah dengan menggunakan buah pisang. Apa yang kita perlu buat ialah lumatkan atau hancurkan pisang itu dan kemudian sapukan di muka kita. Kemudian, tunggu sehingga ianya menjadi kering sebelum bilas atau cuci wajah dengan air yang bersih. Amalkan selalu bagi mendapatkan hasil yang terbaik.

MENGEJUTKAN! Wajah Baby Muncul Di Perut Ibunya!

Lazimnya, keadaan fizikal perut seorang wanita mengandung yang membesar merupakan sesuatu yang normal..Namun, sekiranya muncul wajah yang seakan-akan mirip bayi pada permukaan perut ibu tersebut, ia mungkin merupakan suatu perkara luar biasa seperti yang terjadi kepada wanita ini..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..

AYRSHIRE – Karen McMartin (25) mungkin tidak perlu lagi melakukan pemeriksaan USG, untuk melihat bentuk bakal bayinya itu. Hal ini disebabkan wajah si bayi telah muncul di perutnya yang sedang hamil 25 minggu.

“Saya sedang berada di ruang staf sewaktu berehat, dan mengusap perut saya. Kemudian, saya terkejut dan berkata, Oh Tuhan, saya boleh melihat sebuah wajah,” ujarnya seperti dipetilk Tribunnews.com dari The Sun, Sabtu (9/3/2013).

Lantas, Karen menangkap gambar penampakan wajah di perutnya itu, dan sejak dari itu menunjukkannya kepada orang ramai. Karen sebelum ini sudah memiliki seorang anak perempuan bernama Chloe (2), hasil perkahwinannya dengan si suami, David.

“Tidak ada yang percaya bagaimana jelasnya wajah itu. Anda bahkan dapat melihat hidung, mulut, mata, dan pipi,” kata Karen.

Monan (45), majikan Karen iaitu pemilik salon Kazmark di Irvine, Ayrshire, Scotland juga dapat merasakan benjolan pada perut Karen.

“Lalu, ia mengangkat kepalanya, dan tiba-tiba bentuk perutnya berubah, kemudian wajah itu muncul,” ucapnya.

Dr Carol Cooper, ahli perubatan menjelaskan, ‘wajah’ bayi di perut Karen kemungkinan hanya sebuah ilusi, hasil kombinasi dari pusat Karen, pembuluh darah, dan garis kedutan di perutnya.

“Kawasan pucat yang membentuk ‘wajah’, boleh jadi merupakan punggung si bayi,” tambahnya.

3 Dosa dan bahaya menyimpan kuku panjang menurut Islam

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara SEKANDANG BABI, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang…. bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.
Potonglah kuku anda

Jangan simpan kuku panjang walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking.Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak menampakkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang kurang pandai atau pun degil dan suka melepak akibat diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan diterima masuk ke dalam kepala. Percayalah.

Untuk yang bujang beringatlah

Kalau hendak cari pasangan dan hendak anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

And additional info, kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun.

Ikutlah sunnah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam dalam memelihara kuku agar sentiasa pendek dan kemas…sunnah kuku dipotong di hari Isnin dan Khamis…

Pernah dengar orang tua2 kata :
Nak tengok kebersihan seseorang, salah satunya ,tengok kuku dia.

wALLAHu’alam

Berkata Abu Hurairah R.A. bermaksud:

Nabi Muhammad S.A.W. memotong kuku dan menggunting misai pada hari Jumaat sebelum baginda keluar untuk bersembahyang.
(Riwayat al-Bazzar dan al-Tabrani).

Walaupun tidak ada hadis sahih berkenaan persoalan mengerat kuku dan boleh mengerat kuku tanpa mengikut hari-hari tertentu. Tetapi, pada hari Isnin, Khamis dan Jumaat adalah hari yang diutamakan untuk melakukan ibadat sunat. Oleh yang demikian, sunat memotong kuku pada hari-hari tersebut.

Jadi, kerat kuku bukan sebarang kerat tapi ada kaedahnya. Walaupun ia hanya kuku tapi ia adalah sebahagian dari badan kita yang perlu kita hormati. Misalnya, kerat kuku ada adabnya selain ikut hari, kita juga perlu buang kuku tu pada tempat yang tidak kotor sebagaimana yang diajar, eloklah buang ke tanah kerana kita juga adalah unsur tanah, Bukannya tong sampah meskipn tong sampah itu bersih.

Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri.

Inilah Punca Sebenar Wanita Ini Sanggup Bancuh Teh Campur Air Kencing Untuk Mertuanya…

Perbuatan itu terbongkar selepas ibu mertuanya melihat sendiri bagaimana Rekha Nagvanshi, 30, sedang kencing di dalam teko yang mengandungi teh untuk dihidangkan kepada mereka.

Wanita itu dikatakan mengambil tindakan tersebut sebagai membalas dendam terhadap ibu bapa mertuanya kerana tidak membenarkan suaminya, Deepak, 34, melakukan kerja rumah.

Rekha juga dikatakan tidak gembira dengan perkahwinan yang diatur oleh keluarga dengan Deepak dan pernah mahu meninggalkan lelaki itu.

Dia bagaimanapun dihalang oleh Deepak demi anak perempuan mereka yang baru berusia empat tahun.
“Rekha tidak gembira dengan perkahwinan itu dan mendakwa suaminya melayannya seperti seorang hamba.

“Dia pernah keluar dari rumah itu tetapi kembali ke situ selepas dirayu oleh suaminya. Mereka juga membuat perjanjian bahawa Deepak perlu membantu Rekha melakukan kerja rumah termasuk memasak, membasuh dan mengurut kakinya,’’ kata rakan Rekha iaitu Alia.

Namun tidak lama selepas itu, ibu bapa mertuanya, Suraj, 60, dan Ajith, 55, mendapat tahu mengenai perjanjian berkenaan dan membantahnya.

Selepas perbuatan Rekha terbongkar, dia ditangkap dan dibawa ke balai polis namun polis tidak dapat berbuat apa-apa.

“Kemalangan ngeri yg pernah saya lihat”

“mmg x nyesal kalu bace…

Karangan budak darjah 4 dari sek keb… bertajuk: “Kemalangan ngeri yg pernah saya lihat”
Copy paste dr kiriman rakan guru

Very funny n enjoy to read ……….

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip.

Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu, barulah saya bersetuju untuk mengikutnya.

Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer

nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula.

Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang

semuanya mati.

Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia. Lori itu bertukar menjadi robot Transformer.
Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah.

Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya.

Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi.

Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands.

Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati.

Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat laporan ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati.

Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit

menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati.

Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati………………

“MAHATHIR INGAT DIA KUAT” – NAZRI AZIZ

“MAHATHIR INGAT DIA KUAT” – NAZRI AZIZ | Datuk Seri Abdul Aziz hari ini mencabar bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed, bertanding dengan Datuk Seri Najib Razak di Pekan bagi membuktikan kekuatan sekaligus menunjukkan kononnya rakyat masih menyokongnya. 

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu berkata demikian mengulas tindakan Che Det yang dilihat cuba menggulingkan perdana menteri. 

“Saya tidak tahu berapa banyak sokongan yang Mahathir masih ada, tetapi jika dia ingat dia kuat, dia boleh datang cabar Najib dalam pilihan raya umum akan datang,” katanya. 

Tambahnya lagi, Najib telah berusaha mempertahankan Pahang dalam 10 kali pilihan raya umum. 

Nazri juga turut mencabar Tun Dr Mahathir dan mana-mana pemimpin UMNO yang lain menentang Najib juga boleh bertanding jawatan presiden UMNO dalam pemilihan tahun depan.

SAIFUL BUKHARI TARIK BALIK SAMAN FITNAH TERHADAP ANWAR IBRAHIM

Dalam perkembangan mengejutkan,Mohd Saiful Bukhari Azlan hari ini menarik balik saman fitnah RM50 juta beliau terhadap bekas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini menjalani hukuman penjara atas sabitan meliwatnya. Latheefa Koya, peguam yang mewakili Anwar bersama Shahid Adli Kamaruddin berkata, perkara itu disampaikan peguam Saiful, Zamri Idrus kepada hakim Mahkamah Tinggi, Azizul Azmi Adnan semasa pengurusan kes pagiini. “Tiada sebab diberikan bagi penarikan balik itu. Hakim kemudiannya membatalkan saman itu,” katanya. Latheefa berkata, hakikat yang Saiful menarik balik tindakannya itu,lebih membuktikan Anwar sebenarnya tidak bersalah atas tuduhan liwat terhadap bekas pembantunya itu pada 2008. Sebelum ini, hakim menetapkan perbicaraan untuk bermula pada 10 Ogos. Saiful terdahulu meminda pengakuan yang mahkamah perlu mendapati Anwar bertanggungjawab dan membayar ganti rugi kepadanya (Saiful) selepas ketua umum PKR itu disabitkan dengan kes liwat itu. Bagaimanapun, Anwar mengambil langkah menyekat tindakan itu, menyatakan sabitannya kerana salah laku seksual tidak boleh dipercayai untuk tindakan sivil, kata Latheefa.Dalam kes jenayah itu, Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari lalu mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan pada April tahun lepas yangAnwar bersalah meliwat Saiful, dan menjatuhkan hukuman lima tahun penjara. Pada 23 Jun tahun lepas, Saiful, 30, yang memfailkan ganti rugi, memetik trauma fizikal dan penderitaan yang dialaminya sejak 2008 akibat diliwat Anwar.Dalam pernyataan tuntutannya, Saiful berkata Anwar menuduhnya memfitnah dan berkonspirasi terhadapnya melalui laporan polis berhubung dakwaan liwat itu. Saiful juga berkata, beliau tidak berbohong dalam laporan polis yang dibuatnya mengenai diliwat Anwar, dan kejadian liwat itu berlaku di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setia Kasih di Kuala Lumpur pada 2008.Bekas pembantu itu berkata, beliau dipandang rendah oleh masyarakat yang percaya dakwaan Anwar terhadapnya, sambil menambah, beliau juga dipersendakan di media sosial. Anwar dalam pembelaannya menafikan meliwat Saiful, mengatakan dakwaan itu palsu, sambil menambah bekas pembantunya itu tidak mempunyai sebab munasabah dalam tindakannya serta saman fitnah itu remeh, menyusahkan dan satu salah guna proses mahkamah. Anwar berkata dalam kes sivil, beban bukti terletak pada Saiful danbeliau bersandar kepada pembelaan berdasarkan fakta yang benar, perlindungan mutlak dan perlindungan bersyarat untuk mencabar saman itu.

Sumber:  The Malaysian Insider

15 GAMBAR CANTIK SANGAT ZAHIRAH MACWILSON HEROIN DRAMA DI TV3 MENCINTAIMU

Semakin Ramai Pelak0n-pelakon Baru Tumbuh Bak Cendawan Seorang Lagi Bakat Baru Yang Sedang Menjadi Perhatian Media Ialah,

Zahirah MacWilson Pelak0n Cantik Yang Baru Berusia 20 Tahun Ini, Berjaya Mencuri Perhatian Peminat-peminat Menerusi Lakonan Hebat Dalam drama Sl0t Akasia Tv3 Mencintaimu Gandingan Bersama Hero Popular Shaarnaz Ahmad

Zahirah Juga Pernah Membintangi Beberapa Drama Sebelum Ini, Seperti Tanah Kubur, Generasi Dunia Baru, Hidayahmu Ramadan, Mr London Ms Langkawi, Tetapi Drama Mencintaimu betul-betul Telah melonjakkan Nama beliau Di Dalam Industri Hiburan Tanah Air, Pelakon Cantik Kecukan Melayu Australia Ini bukan saja cantik tetapi beliau juga merupakan sarjana muda Pengurusan Sumber Manusia (Universiti Curtin, Australia)…

Memiliki Bakat Dan Rupa Paras Yang Sangat Cantik sememangnya Aset Yang Sangat Penting Untuk Bergelar pelakon Ternama Di Malaysia, Dalam Usia Yang Masih Muda Pastinya Zahirah MacWilson akan meningkat naik dari masa ke semasa, melihat gambar Peribadi Milik Zahirah MacWilson di IG Beliauu sememangnya memukau mata yang memandang, sekali pandang pelakon muda ni ada iras-iras anzalna nasir, Zahirah juga memiliki bibir yang Sangat seksi seperti angelina jolie, tak salah rasanya kalau Ck Gelar Zahirah MacWilson Sebai angelina jolie malaysia Jadi Jom lihat Koleksi 16 foto Hot Zahirah MacWilson..

Memang H0t Dan Lawa Kan Gambar2 Dia, Admin Pun Tak Puas-Puas Dok Tenung Gambar Zahirah Nih!! Yang Pasti Bukan Saja Pengarah Yang Bakal Berebut Zahirah MacWilson, Tetapi Lelaki-lelaki Di Luar Sana Pun Akan Berebut Untuk Memiliki Hati Si Cantik Ini!!

19 Sunnah yang semakin dilupakan kaum muslimin

Sunnah adalah segala sesuatu yang diriwayatkan dari Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam baik perkataan, perbuatan, ataupun persetujuan. Sunnah juga berarti sesuatu yang pelakunya mendapat pahala dan tidak ada dosa bagi yang meninggalkannya. Di antara perbuatan sunnah yang jarang dilakukan kaum muslimin adalah sebagai berikut:

1. Mendahulukan Kaki Kanan

Saat Memakai Sandal Dan Kaki Kiri Saat MelepasnyaDiriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika kalian memakai sandal maka dahulukanlah kaki kanan, dan jika melepaskannya, maka dahulukanlah kaki kiri. Jika memakainya maka hendaklah memakai keduanya atau tidak memakai keduanya sama sekali.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)
2. Menjaga Dan Memelihara WudhuDiriwayatkan dari Tsauban Radhiyallahu Anhubahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Istiqamahlah kalian semua (dalam menjalankan perintah Allah) dan kalian tidak akan pernah dapat menghitung pahala yang akan Allah berikan. Ketahuilah bahwa sebaik-baik perbuatan adalah solat, dan tidak ada yang selalu memelihara wudhunya kecuali seorang mukmin.” (HR. Ahmad dan Ibnu Majah)

3. Bersiwak (Menggosok Gigi dengan Kayu Siwak)

Diriwayatkan dari Aisyah Radhiyallahu Anhabahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Siwak dapat membersihkan mulut dan untuk mendapatkan redha Allah.” (HR. Ahmad dan An-Nasa`i)Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam juga bersabda, “Andaikata tidak memberatkan umatku nescaya aku memerintahkan mereka untuk bersiwak setiap kali hendak solat.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)
Bersiwak disunnahkan setiap saat, tetapi lebih sunnah lagi saat hendak berwudhu, solat, membaca Al-Qur`an, saat bau mulut berubah, baik saat berpuasa ataupun tidak, pagi maupun petang, saat bangun tidur, dan hendak memasuki rumah.Bersiwak merupakan perbuatan sunnah yang hampir tidak pernah dilakukan oleh banyak orang Untuk itu, wahai saudaraku, belilah kayu siwak untuk dirimu dan keluargamu sehingga kalian boleh menghidupkan sunnah ini kembali dan niscaya kalian akan mendapatkan pahala yang sangat besar.

4. Solat Istikharah

Diriwayatkan dari Jabir Radhiyallahu Anhu bahwa ia berkata, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam mengajarkan kepada kita tata cara solat istikharah untuk segala urusan, sebagaimana beliau mengajarkan surat-surat Al-Qur`an kepada kami.” (HR. Al-Bukhari)Oleh kerana itu, lakukanlah solat ini dan berdoalah dengan doa yang sudah lazim diketahui dalam solat istikharah.

5. Berkumur-Kumur Dan Menghirup Air dengan Hidung Dalam Satu Cedokan Telapak Tangan Ketika Berwudhu

Diriwayatkan dari Abdullah bin Zaid Radhiyallahu Anhu, bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam berkumur-kumur dan menghirup air dengan hidung secara bersamaan dari satu cedok air dan itu dilakukan sebanyak tiga kali. (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

6. Berwudhu Sebelum Tidur Dan Tidur Dengan Posisi Mengiring Ke Kanan

Diriwayatkan dari Al-Barra’ bin Azib Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika kamu hendak tidur, maka berwudhulah seperti hendak solat, kemudian tidurlah dengan posisi mengiring ke kanan dan bacalah, ‘Ya Allah, Aku pasrahkan jiwa ragaku kepada-Mu, aku serahkan semua urusanku kepada-Mu, aku lindungkan punggungku kepada-Mu, karena cinta sekaligus takut kepada-Mu, tiada tempat berlindung mencari keselamatan dari (murka)-Mu kecuali kepada-Mu, aku beriman dengan kitab yang Engkau turunkan dan dengan nabi yang Engkau utus’. Dan usahakanlah doa ini sebagai akhir perkataanmu.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

7. Berbuka Puasa Dengan Makanan Ringan

Diriwayatkan dari Anas bin Malik Radhiyallahu Anhu, ia berkata, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam berbuka puasa sebelum solat maghrib dengan beberapa kurma basah. Jika tidak ada maka dengan beberapa kurma kering. Jika tidak ada, maka beliau hanya meminum beberapa teguk air.” (HR. Ahmad, Abu Dawud dan At-Tirmidzi)

8. Sujud Syukur Saat Mendapatkan Nikmat Atau Terhindar Dari Bencana

Sujud ini hanya sekali dan tidak terikat oleh waktu. Diriwayatkan dari Abu Bakrah Radhiyallahu Anhu ia berkata, “Jika Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam mendapatkan sesuatu yang menyenangkan atau disampaikan kabar gembira maka beliau langsung sujud dalam rangka bersyukur kepada Allah.” (HR. Abu Dawud, At-Tirmidzi dan Ibnu Majah).

9. Tidak Begadang Dan Segera Tidur Selesai Shalat Isya`Hal ini berlaku jika tidak ada keperluan saat begadang. Tetapi jika ada keperluan, seperti belajar, mengubati orang sakit dan lain-lain maka itu diperbolehkan. Dalam hadits shahih dinyatakan bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam tidak suka tidur sebelum solat isya` dan tidak suka begadang setelah solat isya`.

10. Mengikuti Bacaan Muadzin

Diriwayatkan dari Abdullah bin Amr Radhiyallahu Anhu bahwa dia mendengar Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika kalian mendengar adzan, maka ucapkanlah seperti yang diucapkan oleh muadzin, kemudian bershalawatlah kepadaku. Barangsiapa yang bershalawat kepadaku, maka Allah akan bershalawat kepadanya sepuluh kali.Kemudian mintakan wasilah untukku, karena wasilah merupakan tempat di syurga yang tidak layak kecuali bagi seorang hamba Allah dan aku berharap agar akulah yang mendapatkannya. Barangsiapa yang memintakan wasilah untukku maka ia akan mendapatkan syafaatku (di akhirat kelak).” (HR. Muslim)

11. Berlumba-Lumba Untuk Mengumandangkan Adzan, Bersegera Menuju Shalat, Serta Berupaya Untuk Mendapatkan Shaf Pertama.

Diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Andaikata umat manusia mengetahui pahala di balik adzan dan berdiri pada shaf pertama kemudian mereka tidak mendapatkan bahagian kecuali harus mengadakan undian terlebih dahulu niscaya mereka membuat undian itu. Andaikata mereka mengetahui pahala bergegas menuju masjid untuk melakukan solat, niscaya mereka akan berlumba-lumba melakukannya. Andaikata mereka mengetahui pahala shalat isya dan subuh secara berjamaah, niscaya mereka datang meskipun dengan merangkak.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

12. Meminta Izin Tiga Kali Ketika Bertamu

Jika tidak mendapatkan izin dari tuan rumah, maka anda harus pergi. Namun, banyak sekali orang yang marah-marah jika mereka bertamu tanpa ada perjanjian sebelumnya. Allah Ta’ala berfirman, “Dan jika dikatakan kepadamu, “Kembalilah!” Maka (hendaklah) kamu kembali. Itu lebih suci bagimu, dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.” (QS. An-Nuur: 28)Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda,“Adab meminta izin itu hanya tiga kali, jika tidak diizinkan maka seseorang harus pulang.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

12. Mengibaskan Seprai Saat Hendak TidurDiriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda,“Jika kalian hendak tidur, maka hendaknya dia mengambil ujung seprainya, lalu mengibaskannya dengan membaca basmallah, karena dia tidak mengetahui apa yang akan terjadi di atas kasurnya. Jika dia hendak merebahkan tubuhnya, maka hendaknya dia mengambil posisi tidur mengiring ke kanan dan membaca, “Maha Suci Engkau, ya Allah, Rabbku, dengan-Mu aku merebahkan tubuhku, dan dengan-Mu pula aku mengangkatnya. Jika Engkau menahan nyawaku, maka ampunkanlah ia, dan jika Engkau melepasnya, maka lindungilah ia dengan perlindungan-Mu kepada hamba-hamba-Mu yang shalih.” (HR. Muslim)

13. Meruqyah Diri Dan Keluarga

Diriwayatkan dari Aisyah Radhiyallahu Anhabahwa ia berkata, “Nabi Muhammad Shallallahu Alaihi wa Sallam sentiasa meruqyah dirinya dengan doa-doa perlindungan ketika sakit, yaitu pada sakit yang menyebabkan wafatnya beliau. Saat beliau kritis, akulah yang meruqyah beliau dengan doa tersebut, lalu aku mengusapkan tangannya ke anggota tubuhnya sendiri, karena tangan itu penuh berkah.” (HR. Al-Bukhari)

14. Berdoa Saat Memakai Pakaian Baru

Diriwayatkan dari Abu Sa’id Al-Khudri Radhiyallahu Anhu ia berkata, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam jika mengenakan pakaian baru, maka beliau menamai pakaian itu dengan namanya, baik itu baju, surban, selendang ataupun jubah, kemudian beliau membaca, “Ya Allah, hanya milik-Mu semua pujian itu, Engkau telah memberiku pakaian, maka aku mohon kepada-Mu kebaikannya dan kebaikan tujuannya dibuat, dan aku berlindung kepada-Mu dari keburukannya dan keburukan tujuannya dibuat.” (HR. Abu Dawud dan At-Tirmidzi)

15. Mengucapkan Salam Kepada Semua Orang Islam Termasuk Anak Kecil

Diriwayatkan dari Abdullah bin Amru Radhiyallahu Anhu, ia menceritakan, ”Seorang laki-laki bertanya kepada Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam, ‘Apa ciri keislaman seseorang yang paling baik?’Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam menjawab, ‘Kamu memberikan makanan (kepada orang yang memerlukan) dan mengucapkan salam kepada orang yang kamu kenal dan orang yang tidak kamu kenal.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)
Diriwayatkan dari Anas Radhiyallahu Anhu bahwa ia menuturkan, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam berjalan melewati kumpulan anak-anak, lalu beliau mengucapkan salam kepada mereka semua.” (HR. Muslim)

16. Berwudhu Sebelum Mandi Besar (Mandi Junub)

Diriwayatkan dari Aisyah Radhiyallahu Anhu, “Jika Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam ingin mandi besar, maka beliau membasuh tangannya terlebih dahulu, lalu berwudhu seperti hendak shalat, kemudian memasukkan jemarinya ke air dan membasuh rambutnya dengan air. Selanjutnya Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam menuangkan air tiga cedok ke kepalanya dengan menggunakan tangannya, lalu mengguyur semua bagian tubuhnya.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

17. Membaca ‘Amin’ Dengan Suara Keras Saat Menjadi Makmum
Diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika imam membaca “Amin” maka kalian juga harus membaca “Amin” karena barangsiapa yang bacaan Amin-nya bersamaan dengan bacaan malaikat maka diampunkan dosa-dosanya yang telah berlalu.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)
Dalam sebuah riwayat disebutkan bahwa kaum salafus-shalih mengeraskan bacaan “Amin” sehingga masjid bergemuruh.

18. Mengeraskan Suara Saat Membaca Zikir
Setelah Shalat

Di dalam kitab Shahih Al-Bukhari disebutkan, “Ibnu Abbas Radhiyallahu Anhuma mengatakan, mengeraskan suara dalam berzikir setelah orang-orang selesai melaksanakan shalat wajib telah ada sejak zaman Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam. Ibnu Abbas juga mengatakan, “Aku mengetahui orang-orang telah selesai melaksanakan shalat karena mendengar zikir mereka.” (HR. Al-Bukhari)Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah berkata, “Disunnahkan mengeraskan suara saat membaca tasbih, tahmid dan takbir setelah shalat.”Sunnah ini tidak dilakukan di banyak masjid sehingga tidak dapat dibedakan apakah imam sudah salam atau belum, karena suasananya sepi dan hening. Caranya adalah imam dan makmum mengeraskan bacaan tasbih (Subhanallah), tahmid (Alhamdulillah) dan takbir (Allahu Akbar)

19. Membuat Pembatas Saat Sedang Shalat Fardhu Atau Shalat Sunnah

Diriwayatkan dari Abu Said al-Kudri Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Ketika kalian hendak shalat, maka buatlah pembatas di depannya dan majulah sedikit, dan janganlah membiarkan seseorang lewat di depannya. Jika ada orang yang sengaja lewat di depannya, maka hendaknya dia menghalanginya karena orang itu adalah setan.” (HR. Abu dawud dan Ibnu Majah)Diriwayatkan dari Abdullah bin Umar Radhiyallahu Anhuma, ia berkata, “Rasulullah menancapkan tombak di depannya, lalu shalat di belakang tongkat itu.” (HR. Al-Bukhari)Sunnah ini sering diabaikan, terutama saat melakukan shalat sunnah.Wahai saudaraku! Jadilah seperti orang yang diungkapkan oleh Abdurrahman bin Mahdi, “Aku mendengar Sufyan berkata, ‘Tiada satu hadits pun yang sampai kepadaku kecuali aku mengamalkannya meskipun hanya sekali.”Muslim bin Yasar mengatakan, “Aku pernah melakukan shalat dengan memakai sandal padahal shalat tanpa sandal sangat mudah dilakukan. Aku melakukan itu hanya ingin menjalankan sunnah Rasul Shallallahu Alaihi wa Sallam.”Ibnu Rajab menuturkan, “Orang yang beramal sesuai ajaran Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam, meskipun amal itu sangat kecil, maka itu akan lebih baik daripada orang yang beramal tidak sesuai dengan ajaran Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam meskipun dia sangat bersungguh-sungguh.”Ya Allah, jadikanlah kami orang-orang yang mengikuti sunnah rasul-Mu dan mengikuti jejaknya. Ya Allah, kumpulkanlah kami dan kedua orang tua kami bersamanya di surga wahai Tuhan Yang Maha Pengasih.

SAYU : Inilah 12 Gambar Mayat Mangsa Nahas Helikopter Di Semenyih

Cliff Fournier (pilot) Ajdiana Baiziera (co-pilot) merupa kan mereka yang mengendalikan Helikopter yang terhempas di Semenyih petang tadi. 

Enam orang yang berada dalam helikopter itu adalah seperti berikut:


1. Kapten Cliff Fournier

2. Jamaluddin Jarjis

3. Robert Tan Chung Ming, Pengarah Urusan Kumpulan IGB Corporation

4. Azlin Alias, Ketua Setiausaha Sulit, Pejabat Perdana Menteri

5. Cik Ajdiana Baiziera

6. En. Raskan

Kesemua mereka disahkan telah meninggal dunia.




Mayat enam individu termasuk bekas menteri, Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis yang terkorban dalam kejadian nahas helikopter di kawasan ladang getah di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih petang Sabtu kini dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).
Proses pengecaman oleh ahli keluarga mangsa serta bedah siasat akan dijalankan di HKL.








Kapten Cliff Fournier



Datuk Azlin Alias ( Kiri ) turut terkorban 


Dalam pada itu, seorang saksi mendakwa melihat helikopter malang itu meletup di udara sebelum terhempas dan meletup sekali lagi di kawasan kebun getah di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih petang tadi.

Roslan Harun, 54, seorang pengawal keselamatan yang bertugas menjaga stor berhampiran tempat kejadian, berkata kejadian itu berlaku ketika hujan lebat.

“Meletup terus, berkecai di udara, tak jauh dari tanah, kipas dan ekor helikopter terpelanting ke merata tempat,” katanya kepada Bernama ketika ditemui di tempat kejadian.

Roslan yang ketika itu berehat di rumahnya kira-kira satu kilometer (km) dari tempat nahas helikopter itu, berkata beliau cuba memasuki kawasan berkenaan tetapi membatalkan niatnya dan terus menghubungi Jabatan Bomba
dan Penyelamat (JBPM).

Menurutnya kawasan nahas itu terletak kira-kira 5 km di dalam kawasan Kampung Sungai Pening, kira-kira 13 km dari pekan ini.

“Nak masuk ke tempat helikopter betul-betul terhempas, kita kena masuk 2km ke dalam kawasan kebun getah,” katanya.

Menurut jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Kajang, helikopter itu terhempas dan terbakar pada 4.55 petang tadi.,
 
 

“PEREMPUAN AMOI CUBA TIKAM POLIS” JADI VIDEO VIRAL

“PEREMPUAN AMOI CUBA TIKAM POLIS” JADI VIDEO VIRAL | Kuala Lumpur – Tindakan seorang wanita yang cuba menikam seorang lelaki dalam satu cubaan samun gagal, apabila dia berjaya ditumpaskan lelaki tersebut.

Menurut lelaki tersebut, wanita berketurunan Cina itu cuba mencederakannya dengan menggunakan pisau.

“Gila, dia nak tikam aku(sedangkan) aku tak kenal dia,

“Kau nak samun aku (tapi) aku mana ada duit, bodoh” jerit lelaki yang dikatakan seorang anggota polis itu kepada wanita tersebut.

Video bertajuk ‘Perempuan Amoi Cuba Tikam Polis’ itu kemudiannya dimuatnaik di laman oleh seorang pengguna media sosial, Facebook.

Melalui rakaman berdurasi 1 minit 15 saat itu, wanita tersebut kelihatan terbaring sambil tangannya dipijak lelaki tersebut bagi memastikan suspek tidak melarikan diri.

Walau bagaimanapun, Tidak dapat memastikan sama ada lelaki tersebut merupakan anggota polis atau tidak kerana tidak sebarang maklumat mengenainya, lapor Suara.TV.

Akibat menggunakan telefon bimbit semasa dicas…inilah akibatnya…


Salam kepada semua sahabat warga facebook semua…kami menerima satu berita mengenai kejadian seorang lalaki yang menjadi mangsa korban terkena serpihan api dari hemphone yang lagi di cas.

Menurut laporan, lelaki ini dikatakan sedang bermain hemphone iPhone yang sedang dicas tiba-tiba meletup menyebabkan bahagian muka mangsa mengalami kecederaan yang teruk.

Ramai yang tidak tahu..bahaya bermain henphone smemasa dicas, terutama henphone berjenama iPhone..Semoga yang bermain hemphone harus berhati-hati menggunakan hemphone anda..SEBARKAN…








Gambar Pelac*r Atasan Guo Mei Me Yang Suka Menunjuk

Mei Mei kemudian menarik balik kenyataan me­ngenai pengli­ba­tannya dalam Palang Merah sebelum dia didedahkan menjadi pelacur kepada golongan elit yang kaya di China dengan kadar bayaran kira-kira 300,000 Yuan (RM202,000) untuk satu malam.

BEIJING – Seorang pelacur kelas atasan yang menghebahkan gaya hidup mewah sambil mendakwa dia seorang pekerja Palang Merah dihukum penjara selama lima tahun ke­rana menjalankan aktiviti perjudian haram.

Menurut dokumen di Mahkamah Daerah Dongcheng, Guo Mei Mei dituduh menjalankan operasi judi haram di pangsapurinya di sini dengan pertaruhan mencecah hampir tiga juta Yuan (RM2 juta).

Beberapa gambar di akaun laman sosial wanita itu sebelum ini menunjukkan kereta Maserati dan Lamborghini yang didakwanya dihadiahkan atas kerjanya sebagai seorang pengurus kanan.

Penyebaran gambar tersebut bagaimanapun menimbulkan kemarahan orang awam selain kebimba­ngan sama ada pertubuhan Palang Merah telah me­nyalahgunakan derma yang dite­rima pertubuhan amal itu.

Pertubuhan Palang Merah berdepan dengan kesukaran mendapatkan derma sejak diheret ke dalam skandal wanita tersebut, menyebabkan Mei Mei mengeluarkan kenyataan memohon maaf di rangkaian te­levisyen tempatan, sambil memakai baju oren seorang banduan.

“Saya suka menunjuk, saya mempunyai pemikiran budak kecil yang suka berlagak. Saya mahu membe­ritahu pertubuhan Palang Merah bahawa saya memohon maaf. Saya juga mahu memohon maaf lebih-lebih lagi kepada mereka yang tidak mene­rima bantuan,” katanya.

Perjudian kebanyakannya dijalankan secara haram di tanah besar China tetapi dibenarkan di beberapa tempat lain di Hong Kong dan Macau. – Agensi

Lelaki Ini Berkahwin Sebanyak 62 Kali Selepas Itu Korang Tengok Hasilnya Yang Amat Memeranjatkan

Lelaki Kaherah ini berkahwin kali pertama ketika berusia 16 tahun dan sehingga kini sudah 62 kali berumah tangga, tiga daripadanya masih menjadi isterinya yang sah. Abu Shadeed, lelaki itu yang namanya bermakna ‘bapa kekuatan’ dalam bahasa Melayu berkata, dia tidur dengan isterinya lima kali sehari dan hidup dengan makan daging mentah serta ikan dengan tulangnya sekali.
Paling mengejutkan ialah Abu Shadeed dan beberapa anaknya boleh makan rumput malah rumput dijadikan sebagai pembuka selera.
“Saya makan rumput hanya untuk membuka selera. Makan seharian saya ialah daging mentah dan ikan, yang saya makan dengan tulangnya sekali. Saya juga boleh makan arang yang masih terbakar,” katanya
Menurutnya, dia ketika ini mempunyai tiga isteri selepas menceraikan yang keempat atas alasan wanita itu menyokong Ikhwanul Muslimin.
“Saya sudah berkahwin 62 kali. Kebanyakan mereka berkahwin dengan saya kerana tenaga luar biasa saya. Saya tidur dengan isteri saya lima kali sehari. Saya tidak ambil ubat perangsang atau dadah. Kekuatan saya adalah anugerah Tuhan. Saya kini merancang mencari isteri keempat dan dia perlu langsing serta berkulit sawo matang,” katanya.

Jatuh Cinta Tapi Belum Siap Menikah, Apa yang Harus Mereka Lakukan?

pernikahan (2)
Jika seorang perempuan dan laki-laki tertarik satu sama lain di usia remaja, apa yang seharusnya mereka lakukan? Dan bagaimana jika mereka ingin menikah namun mereka takut membicarakan itu kepada orang tua mereka? Apa yang sebaiknya mereka lakukan?
Jika kamu seorang pemuda muslim dan merasa terikat secara emosional dengan seorang perempuan yang kamu mengobrol dengannya, saling berkirim sms, mengobrol diskype dengannya, jalan-jalan dengannya, atau lebih buruk dari itu, maka dengarkan ini. Kamu harus tahu bahwa semua itu salah.
Harta terpenting yang dimiliki seorang Muslim adalah kehormatannya / kemuliaannya. Allah memberikan kehormatan kepada kita sejak kita lahir. وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ “Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak-anak Adam” Firman Allah di Al – Qur’an. (QS Al Isra ayat 70)
Pernikahan adalah hubungan yang memuliakan suami dan istri. Setiap romantisme di luar itu merusak kemuliaan / kehormatan manusia. Apakah kamu akan biasa saja jika adik perempuanmu ber-sms ria dengan laki-laki yang ia sukai? Perempuan yang kamu sukai adalah adik perempuan seseorang, anak seseorang. Mereka telah bermimpi suatu hari akan menikahkan perempuan itu dengan cara terhormat.
Jika kamu terlalu takut menjadi seorang laki-laki dan mengambil jalan yang terhormat dengan mendekati keluarga perempuan (kebanyakan orang begitu takut sampai mereka bahkan tidak dapat mendekati keluarganya sendiri), maka sadarilah bahwa dirimu belum siap secara emosional untuk sebuah hubungan percintaan yang nyata. Semua yang kamu miliki adalah keinginan kuat yang sangat egois.
Sebuah pernikahan yang sebenarnya, akan membawa dua keluarga bersama. Pernikahan yang sebenarnya adalah mengambil tanggung jawab. Perasaanmu mungkin sangat kuat. Saya tidak meragukan itu. Islam tidak mengharamkanmu untuk jatuh cinta. Islam tidak melarangmu untuk menginginkan seseorang. Islam hanya membimbing rasa cinta itu  Islam melindungimu, perempuan yang kamu cintai, keluargamu, dan khususnya melindungimu  penghinaan di hari kiamat.
Jika kamu begitu mencintainya, mengapa kamu membiarkannya berada pada hubungan yang dipertanyakan, dan kamu tahu pasti bahwa ia kelak harus memberikan jawaban pada Allah (atas apa yang dilakukan di dunia), sebagaimana kamu juga harus memberikan jawaban pada Allah. Apakah kamu tidak cukup mencintainya untuk menyelamatkan ia dari itu?
Jika di antara kalian semua ada yang sedang jatuh cinta, tolong catat bahwa usia remaja adalah masa-masa yang “gila”. Di satu waktu, kamu yakin bahwa kamu tidak dapat hidup tanpa seseorang dan kamu kemudian mendekatinya, dan di waktu berikutnya kamu bisa beralih pada hal lain dalam waktu singkat,seolah-olah tidak ada yang terjadi. Jangan biarkan perasaanmu menjatuhkanmu ke dalam sebuah kesalahan yang akan menghancurkan dua kehidupan dan dua keluarga.
Hal yang benar yang harus dilakukan, menurut saya (Nouman Ali Khan) –dan ini hanya pendapat saya, adalah memutuskan semua komunikasi sampai kamu siap berbicara kepada keluargamu dan keluarganya. Jika tidak, kamu hanya mempermainkan perasaan orang lain dan menciptakan situasi penuh tekanan yang akan menyakiti dirimu dan dirinya dengan cara yang dapat melukaimu sampai akhir hidupmu. (akhwatmuslimah)