Di Gari Dalam Kandang Besi dan Dilemaskan Namun Apa yang Berlaku 4 Jam Kemudiannya BenarBenar Memeranjatkan Kami

Angkatan Terran Perpustakaan menceroboh memajukan “modal Isil ” Pada 17:12 pada 24 Jun 2015 ( 24 Damsyik Reuters ) Syria pasukan pemberontak Kurdish dan serangan udara bersekutu bagi menyokong Amerika Syarikat, terus maju , “Iraq dan Levant Troy Negara Islam ” ( Isil ) ” modal” La, berikut Isnin ditangkap jarak kubu Jihad selepas berhampiran asas, dan dia memenangi sebuah bandar strategik.

Jurucakap penduduk Kurdis dan tentera Syria untuk mempertahankan Watch Hak Asasi Manusia telah menyatakan tentera anti Isil lewat pada hari Isnin selepas memenangi 93 briged asas, tetapi juga menduduki bandar Anyi Sa berhampiran.

Ia dipanggil untuk menyinggung Isil kemajuan paling dramatik , pasukan Kurdish mempunyai mendalam tapak Isil jantung, menterbalikkan bulan lepas Isil di Syria dan Iraq, kedua-dua negara menceroboh momentum.

La Isil di Syria dan Iraq diduduki mengisytiharkan penubuhan ” Khalifah Negeri” modal asasnya, manakala asasdan 93 Briged yang terletak di utara pada kira-kira 55 kilometer, kedua-duanya terletak di jalan utama , ini petunjuk jalan untuk wilayah Aleppo barat dikawal oleh Kurdi, dan wilayah timur Hasakah . Jalan ini juga melalui Isil di Aleppo dan Hasek wilayah wilayah yang dikawal .

Xiweigulu penganalisis urusan Kurdish , beliau berkata: “Ini dianggap ibu kota pertahanan La La yang dikenali sebagai Negeri Khalifah , yang membuat Isil di bawah tekanan yang besar. “
Isil cara baru pelaksanaan banjir membunuh mata-mata Kumpulan pelampau Isil pada Selasa mengeluarkan satu tempoh baru pelaksanaan serpihan dipercayai diambil di Niniwe Iraq Province, filem 16 lelaki yang dituduh sebagai perisik, adalah seorang ahli Isil kepada hukuman roket, di mana beberapa orang telah terperangkap di dalam sangkar, selepas akan ditempatkan di dalam kolam, perlahan-lahan mati lemas, cara kejam pelaksanaan.

Menurut Isil mengeluarkan pelaksanaan menunjukkan serpihan baru, ahli Isil memandu untuk memilih sampai empat orang hukuman, dan kemudian ke bahagian bawah roket memukul kereta, meletupkan bom kenderaan, membunuh empat orang di atas kapal. Selepas serpihan untuk kolam, terdapat lima lelaki yang terperangkap di dalam sangkar, dan kemudian mengunci ahli Isil selepas sangkar dan kemudian perlahan-lahan ke dalam air, meninggalkan sangkar 5 orang perlahan-lahan tenggelam.

Walaupun lima orang bergelut di dalam air, tetapi akhirnya masih terperangkap di dalam sangkar, tidak dapat melepaskan diri. Ahli Isil akhirnya perlahan-lahan tarik sangkar, sangkar itu telah tenggelam semua orang, sesetengah orang lebih berbuih di mulut, Sizhuang keganasan. Serpihan kanta dan padang pasir, memakai seragam merah penjara antara tujuh lelaki lutut, ahli Isil tali seolah-olah serbuk letupan diikat di leher orang ramai, dan kemudian diletupkan serbuk letupan dibalut Bi tali, 7 iaitu bidang dipancung, adegan dahsyat.

Aduh , Foto Tiz Zaqyah Berpelukan Dengan Lelaki Bersinglet Tersebar Dikecam Netizen

Tiz Zazyah , cun melecun macam mokcun . ahaha . Secantik orang , memang selalulah nama disebut walau baik dan lebih-lebih lagi buruk ..
Tak dapat dinafikan kadang-kala penonton akan terbawa-bawa dengan watak seseorang selebriti dalam lakonan sehingga berharap agar watak itu dapat direalitikan secara peribadi oleh individu tersebut.

Mungkin dek kerana itu, kami perasan sejak akhir-akhir ini penampilan dan cara Tiz Zaqyah sering sahaja disalah erti. Kebanyakan mereka sering membandingkan perwatakan Tiz Zaqyah dengan karakternya dalam filem atau drama yang dilakonkannya.

Terkini, foto Tiz memakai singlet dan berselfie dengan seorang jurumekap yang dianggap sebagai ‘kakak’nya juga menerima kritikan agak pedas daripada netizen.

Walaupun Tiz sudah menyatakan melalui kapsyen bahawa dia dan jurumekap tersebut tidak berpelukan, namun, peminat masih tak berpuas hati dan menegur pelakon jelita ini.

Alah bisa tegal biasa. Mungkin kerana sudah lali dengan teguran, pelakon cantik itu nampaknya tenang dan tidak lagi mahu melayan komen-komen berbentuk provokasi itu.

AYAH SEORANG BUDAK LELAKI PAKSA ANAKNYA MUSNAHKAN XBOX

AYAH SEORANG BUDAK LELAKI PAKSA ANAKNYA MUSNAHKAN XBOX | Masa kita kecil-kecil dulu kalau asyik main game sahaja mesti mak bapak kita akan cakap, ‘ Dari pagi ke petang ke main asyik main game nanti mak buang nanti game tu.’ Tapi mereka tak pernah langsung melakukan perkara tersebut dan kita pun tak akan menyangka yang mereka akan melakukannya.

Namun berbeza pula dengan kanak-kanak lelaki ini yang terlalu banyak menghabiskan masanya dengan bermain Xbox dan tidak ada masa untuk belajar. Ayah budak ini bukan sahaja mengancam anaknya tetapi lebih teruk lagi dia menyuruh anaknya memusnahkan Xbox itu sendiri menggunakan tukul besi.

Sebab utama ayah kepada lelaki ini ingin anaknya menghancurkan Xbox itu kerana dia mendapat gred yang teruk di dalam kelas. Sempat memberi alasan untuk menyelamatkan diri budak lelaki ini sempat berkata, ‘Bukan salah saya, tapi salah cikgu-cikgu,’ adalah alasan klise setiap insan yang bergelar pelajar pernah gunakan. 

Cer korang tengok video kat bawah ni:

Sekurang-Kurangnya 107 Orang Jemaah Terkorban Dalam Kejadian Tren Runtuh Di Masjidilharam

MAKKAH: Pihak Berkuasa Arab Saudi melalui Unit Pertahanan Awam telah mengesahkan sekurang-kurangnyan 107 orang jemaah haji telah terkorban dalam tragedi kren runtuh di Masjidilharam.

Selain itu dilaporkan kira-kira  238 orang jemaah termasuk enam orang jemaah dari Malaysia mengalami kecederaan.

Kejadian ini berlaku ketika ratusan ribu jemaah haji daripada seluruh dunia sedang berkumpul di kota ini dimana musim haji akan bermula pada 21 September ini.

Sehingga kini pihak kedutaan India, Bangladesh, Pakistan dan Malaysia telah mengesahkan jemaah mereka telah mengalami kecederaan.

Pihak Konsulat Pakistan, Aftab A. Khokher berkata kira-kira  15 orang jemaah mereka telah mengalami kecederaan di mana dua daripadanya kini sedang dirawat di hospital Makkah.

Manakala pihak konsulat India di Arab Saudi, B.S. Mubarak mengesahkan 10 jemaah dari negara mereka mengalami kecederaan dan pihak Konsulat Bangladesh ke Arab Saudi, Shahidul Karim juga mengesahkan 25 jemaah dari negaranya cedera.

Ketua Rombongan Haji Malaysia, Dato’ Syed Saleh Syed Abdul Rahman melalui sidang media semalam mengesahkan 6 orang jemaah Malaysia mengalami kecederaan di mana seorang mengalami patah kaki.

Ikuti Sidang Media penuh oleh Ketua Rombongan Haji Malaysia, Dato’ Syed Saleh Syed Abdul Rahman.

Putera Khaled Al-Faisal, amir Makkah dan juga merupakan penasihat Penjaga Kedua Masjidilharam telah mengarahkan siasatan terperinci dijalankan untuk mengetahui tahap keselamatan di kota Makkah kerana musim haji akan bermula 21 September ini.

Memetik laporan berita Arabnews, sebagai berkata kren yang terletak di Masjidil Haram itu jatuh selepas berlaku ribut pasir dan kemudiannya di susuli dengan hujan lebat pada Jumaat petang.

Gila! Buat Pancake Dengan Menggunakan Darah Haid?

DISEBABKAN terlalu taksub menyokong program ‘Free Bleed’, seorang gadis berhijab mengambil keputusan untuk membuat pancake dengan menggunakan darah haidnya sendiri.

Ya, pancake dengan isi kandungannya adalah darah haid!

Entah apa ‘gilanya’ gadis yang elok berhijab dan menggelarkan dirinya Nur ini.

Melalui laman Instagram, dia berkongsikan beberapa gambar beserta bahan-bahan resepi makanan yang menjijikkan tersebut.

Berikut merupakan bukti pancake darah haid gadis ini yang dikongsikannya tanpa segan silu.

Bukan setakat pancake, terdapat juga waffle disaluti darah haid yang turut dibuatnya.

Pelbagai reaksi diberikan netizen mengenai isu ini dan rata-ratanya melemparkan kecaman kepada pemilik akaun Instagram berkenaan.

Salah seorang pengguna bukan Muslim turut memberikan teguran yang dikira agak ‘pedas’ berbunyi:

“If you’re going to embarrass yourself at least take your hijab (not sure if i’m correct here) off please. Do not drag the religion down with you, You’re worse then the bitch that ate a f***** tampon. (Jika anda ingin memalukan diri sendiri, sila tanggalkan hijab anda. Ini sangat memalukan buat agama anda, anda lebih teruk daripada perempuan murahan yang memakan tuala wanitanya sendiri).”

Manakala seorang pengguna lain menyarankan agar dijalankan pemeriksan mental kepada pemilik akaun terbabit.

Buat pengetahuan anda, kempen “Free Bleed” memperjuangkan hak wanita untuk berhenti menggunakan tampon dan wanita seharusnya bangga dengan haid mereka.

Tampon juga seperti tuala wanita yang digunakan semasa haid dan tersedia dalam pelbagai saiz.

Sampai sekarang, kami masih berharap apa yang dilakukan wanita ini tidak benar.. kerana dia mungkin mangsa aniaya.

– MYNEWSHUB.CC

Kajian Terbaru: Hafal Al-Quran Mencegah Pelbagai Penyakit

Sebuah kajian terbaru membuktikan semakin seseorang menghafal Al-Quran Al-Karim, maka semakin bertambah baik kesihatan. Dr. Soleh Bin Ibrahim As-Shani’, pensyarah psikologi di Universiti Al-Imam bin Saud Al-Islamiyyah, Riyadh, meneliti dua kumpulan responden iaitu mahasiswa Universiti King Abdul Abdul Aziz yang jumlahnya 170 responden, dan kumpulan mahasis Al-Imam Asy -Syathibi yang juga berjumlah 170 responden.

Penyelidik mendefinisikan kesihatan psikologi sebagai keadaan di mana berlaku keselarasan psikologi individu daripada tiga faktor utama: agama, spiritual, sosiologis dan jasmani. Untuk mengukurnya, penyelidik menggunakan parameter kesihatan psikologinya Sulaiman Duwairiat, yang terdiri daripada 60 unit.

Kajian ini mendapati adanya korelasi positif antara peningkatan kadar hafalan dengan tahap kesihatan psikologi dan mahasiswa yang unggul di bidang hafalan Al-Quran itu mempunyai tahap kesihatan psikologi dengan perbezaan yang sangat jelas.

Ada lebih dari tujuh puluh kajian, baik Islam atau barat, semuanya menegaskan kepentingan agama dalam meningkatkan kesihatan psikologi seseorang, kematangan dan ketenangannya. Sebagaimana kajian-kajian yang telah dibuat di Arab Saudi dan hasilnya menunjukkan peranan Al-Quran Al-Karim dapat meningkatkan kemahiran asas pelajar-pelajar sekolah rendah dan pengaruh yang positif dari hafalan Al-Quran untuk mencapai IP yang tinggi bagi mahasiswa.

Kajian tersebut memberi gambaran yang jelas tentang hubungan antara keberagamaan dengan pelbagai bentuknya terutama menghafal Al-Quran Al-Karim dan pengaruh-pengaruhnya terhadap kesihatan fizikal individu dan keperibadian berbanding dengan individu-individu yang tidak disiplin dengan ajaran-ajaran agama atau tidak menghafal Al-Quran, sedikit atau seluruhnya.

Komen terhadap Kajian:

Setiap orang yang menghafal sebahagian dari Al-Quran dan mendengar bacaan Al-Quran secara berterusan itu pasti merasakan perubahan yang besar dalam hidupnya. Hafalan Al-Quran juga berpengaruh pada kesihatan fizikalnya. Melalui pengalaman dan pengamatan, dapat dipastikan bahawa hafalan Al-Quran dapat meningkatkan sistem imun tubuh pada seseorang dan membantu melindungi dari pelbagai penyakit.

Berikut adalah manfaat-manfaat hafalan Al-Quran, 

1. Fikiran yang jernih.
2. Kekuatan memori.
3. Ketenangan dan kestabilan psikologi.
4. Senang dan bahagia.
5. Bebas dari perasaan takut, sedih dan cemas.
6. Mampu bercakap di depan awam.
7.Mampu membina hubungan sosial yang lebih baik dan memperoleh kepercayaan dari orang lain.
8. Terbebas dari penyakit akut (acute illness).
9. Dapat meningkatkan IQ.
10. Memiliki kekuatan dan ketenangan psikilogis.

Kerana itu Allah berfirman, “Sebenarnya, Al Qur’an itu adalah ayat-ayat yang nyata di dalam dada orang-orang yang diberi ilmu. Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim. “(QS Al-‘Ankabut [29]: 49)

Ini adalah sebahagian dari manfaat di dunia. Ada manfaat-manfaat yang jauh lebih besar di akhirat, iaitu kebahagiaan ketika berjumpa dengan Allah, memperolehi keredhaan dan nikmat yang abadi, mendapatkan tempat dekat kekasih mulia Muhammad Saw.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

12 Gambar Dan Biodata Hafizal Bin Hussain Pengidap Khunsa Malaysia…

Gambar video serta mykad pengenalan Hafizal bin Hussain pengidap khunsa Malaysia tersebar dilaman sosial,Hafizal bin Hussain kini menjadi topik hangat perbualan ramai,sungguh sangat menarik disebalik nama mykad afizal bin Hussain yang tertera pada kad pengenalan.siapa sangka afizal bin Hussain yang cukup menawan adalah seorang pengidap khunsa.
Untuk pengetahuan umum khunsa merujuk kepada individu yang memiliki kedua-dua jenis alat kelamin iaitu lelaki dan perempuan. Apabila seseorang bayi dilahirkan dengan mengidap penyakit khunsa, adalah sukar untuk menentukan jantina bayi tersebut. Pada masa yang sama, khunsa juga boleh memiliki tubuh, suara dan bentuk badan seperti perempuan.
3 - Copy
Biodata Penuh Hafizal Bin Hussain
Nama Penuh: Hafizal Bin Hussain
Umur: 27 Tahun
Asal: Perak
Jantina: Khunsa (Mempunyai alat kelamin lelaki dan perempuan)
Agama: Islam
Penjelasan Maksud Sebenar Khunsa
Khunsa membawa maksud individu yang dilahirkan secara semula jadi dan mempunyai dua alat kelamin iaitu alat sulit lelaki dan perempuan. Golongan khunsa juga memiliki kromosom XY, tetapi kerana mutasi pada profil kromosom Y, keadaan fizikal mereka menjadi seperti perempuan, mempunyai rahim yang kurang normal dan ovari yang tidak berfungsi.
gambar-hafizal
gambar-hafizal-6
13
21
Puteri Nur 1 (1)

[Video] Banduan Larikan Diri Dari Penjara, Lihat Apa Yang Berlaku Seterusnya Bakal Mengejutkan Anda!

Brasilia: Seorang banduan terperangkap di hujung terowong ketika cuba melarikan diri dari penjara.

Maycon Souza da Silva dan rakan banduannya Rafael da Silva Costa menggali terowong berkenaan dalam cubaan untuk melarikan diri dari penjara di Rio Grande do Norte, timur laut Brazil.

Souza da Silva tidak dapat meloloskan dirinya apabila tiba di hujung terowong berkenaan.

Video yang dirakam polis menunjukkan kepala Souza da Sila terjulur dari lubang terowong itu.

Walaupun rakannya da Silva Costa berjaya meloloskan diri, dia ditangkap di hutan berhampiran tidak lama selepas kejadian. – Agensi
 

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal Di Makkah

Lazimnya jika seseorang meninggal dunia di Makkah, sudah tentu jenazahnya tidak akan dibawa pulang ke tanah air masing-masing. Sebaliknya terus dikebumikan di tanah suci Makkah.

Bolehlah dianggap ini sebagai satu peluang yang Allah SWT berikan kepada kita untuk disemadikan di Makkah.

Kebiasaannya rakyat Malaysia yang meninggal dunia di Makkah, adalah sewaktu mereka sedang mengerjakan ibadah umrah atau ibadah haji.

Beginilah ‘perjalanan’ yang perlu anda lalui sekiranya anda meninggal dunia di Makkah.

Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda di kemudian hari di sebabkan lokasi kubur anda tidak diketahui.

Gambar-gambar berikut menunjukkan antara proses yang dilakukan jika terdapat jenazah yang meninggal dunia di Makkah….

PRANK KEJAM HARI IBU BUAT RAKYAT KEMBOJA MARAH

PRANK KEJAM HARI IBU BUAT RAKYAT KEMBOJA MARAH | Sebuah rancangan TV di Kemboja telah mengeluarkan surat permohonan maaf secara terbuka selepas melakukan ‘prank’ kejam terhadap seorang gadis berusia 13 tahun sempena Hari Ibu.

Gadis yang dikenali sebagai Autumn Allen itu telah ditipu seolah-olah dia akan bertemu kembali ibunya yang hilang sejak tujuh tahun lalu dalam rancangan berkenaan. Autumn seorang penyanyi dan penulis lirik terkenal telah dijemput sebagai tetamu istimewa untuk rancangan khas Hari Ibu Penh Chet Ort (Like It Or Not).

Apabila pengacara itu pengacara itu berkata Autumn akan bertemu ibunya kembali penyanyi itu berkata ia seperti mimpi menjadi kenyataan sambil menitiskan air mata. Namun sebaliknya menampilkan seorang pelawak tempatan, Chuop Rolin yang berlakon sebagai ibunya.

Kali terakhir Autumn berjumpa ibunya semasa dia berusia enam tahun sebelum meninggalkan Amerika Syarikat bersama ayahnya. Kebanyakan rakyat Kemboja melahirkan rasa marah dan emosi terhadap gadis berkenaan. Namun Autumn menjelaskan pihak rancangan itu telah pun menulis surat mohon maaf kepadanya.

Kren Tumbang: Seorang Jemaah Malaysia Disahkan Meninggal Dunia

PETALING JAYA: Seorang jemaah haji dari Malaysia, Rusiah Suar, 56, disahkan meninggal dunia di dalam tragedi runtuhan kren di Masjidil Haram pada Jumaat lalu.

Memetik dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, pengesahan itu dibuat oleh Lembaga Tabung Haji berdasarkan proses pengecaman jenazah melalui 108 gambar, buku rekod kesihatan, pas dan juga gelang pengenalan diri jemaah serta ujian DNA jika diperlukan.

“Hari ini (Ahad) satu jenazah jemaah haji Malaysia yang telahpun dikenal pasti iaitu Allahyarhamah Rusiah Suar, 56 tahun dari Sungkai, Perak,” katanya memetik laporan dari mStar Online.

Punca Sebenar Bayi Ditinggal Dalam Kereta Dalam Keadaan Menyayat Hati Di Shah Alam Sebentar Tadi

Kejadian baru berlaku sebentar td dpn maybank s9 shah alam..sempat sya rakamkan ..Ibu/bapa bayi ini tidak kelihatan entah kemana..bayi sudah berpeluh dan enjin kereta/aircond tidak dihidupkan..kenapalah masih ada masyarakat kita yg tidak peka..terima kasih pd yg menbantu selamatkan bayi ini td..Allhamdulillah

Kejadian baru berlaku sebentar td dpn maybank s9 shah alam..sempat sya rakamkan ..Ibu/bapa bayi ini tidak kelihatan entah kemana..bayi sudah berpeluh dan enjin kereta/aircond tidak dihidupkan..kenapalah masih ada masyarakat kita yg tidak peka..terima kasih pd yg menbantu selamatkan bayi ini td..Allhamdulillah

Menunda Mandi Junub, Ini Ancamannya


Sering kali orang menunda mandi junub tanpa alasan. Misalnya pasangan suami isteri yang telah menyelesaikan hajatnya. Mereka langsung tidur begitu saja.

Dalam kitab Shahih At Targhib wa At Tarhib, ada satu bab khas bertajuk “Ancaman Menunda Mandi (Junub) Tanpa Alasan”

Di bawah bab itu dicantumkan dua buah hadis sahih yang mengandungi ancaman menunda mandi junub tanpa alasan. Apa ancaman? Orang yang menunda mandi junub tidak akan didekati oleh malaikat rahmat.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

ثَلَاثَةٌ لَا تَقْرَبُهُمُ الْمَلَائِكَةُ الْجُنُبُ وَالسَّكْرَانُ وَالْمُتَضَمِّخُ بِالْخَلُوْقِ


“Tiga orang yang tidak didekati oleh malaikat (rahmat): orang junub, orang mabuk dan orang yang berlumuran minyak wangi khaluq.” (HR. Al Bazzar; sahih)

Dijelaskan oleh Al Hafizh bahawa yang dimaksudkan dengan malaikat pada hadis ini adalah malaikat yang turun membawa rahmat dan berkat, bukan malaikat hafazhah (yang mengawasi) kerana mereka selalu bersama manusia dalam keadaan apapun.

Jadi, bagi orang yang menunda mandi junub tanpa alasan -misalnya kerana malas atau menyepelekan- maka ia tidak didekati oleh malaikat rahmat. Lalu apakah seseorang harus segera mandi junub begitu ia selesai berhubungan? Rasulullah memberi contoh, selepas menunaikan hajat bersama isterinya kadang beliau langsung mandi junub kadang tidak langsung mandi junub. Ketika beliau tidak boleh langsung mandi junub, maka beliau berwudhu dulu sebelum tidur.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَيْسٍ قَالَ سَأَلْتُ عَائِشَةَ عَنْ وِتْرِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَذَكَرَ الْحَدِيثَ قُلْتُ كَيْفَ كَانَ يَصْنَعُ فِي الْجَنَابَةِ أَكَانَ يَغْتَسِلُ قَبْلَ أَنْ يَنَامَ أَمْ يَنَامُ قَبْلَ أَنْ يَغْتَسِلَ قَالَتْ كُلُّ ذَلِكَ قَدْ كَانَ يَفْعَلُ رُبَّمَا اغْتَسَلَ فَنَامَ وَرُبَّمَا تَوَضَّأَ فَنَامَ قُلْتُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ فِي الْأَمْرِ سَعَةً


Dari Abdullah bin Abi Qais ia berkata, “Saya bertanya kepada Aisyah tentang witir Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam. Lalu dia menyebutkan suatu hadits. Aku bertanya lagi, ‘Bagaimana yang beliau lakukan ketika dalam keadaan junub, apakah beliau harus mandi sebelum tidur atau tidur tanpa mandi? ‘Aisyah menjawab,’ Sungguh semuanya telah dilakukan beliau, kadang beliau mandi lalu tidur, kadang beliau berwudhu lalu tidur. ‘Aku berkata,’ Segala puji bagi Allah yang menciptakan dalam perkara tersebut suatu keleluasaan ‘. “(HR. Muslim)

Hadis lain dalam bab ancaman menunda mandi (junub) tanpa alasan memperjelas bahawa yang terkena ancaman tidak didekati malaikat rahmat adalah menunda mandi junub tanpa berwudhu.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

ثَلاَثَةٌ لاَ تَقْرَبُهُمُ الْمَلاَئِكَةُ جِيفَةُ الْكَافِرِ وَالْمُتَضَمِّخُ بِالْخَلُوقِ وَالْجُنُبُ إِلاَّ أَنْ يَتَوَضَّأَ


“Tiga orang yang tidak didekati oleh malaikat: bangkai orang kafir, orang yang berlumuran minyak wangi khaluq dan orang junub kecuali jika ia berwudhu” (HR. Abu Daud; sahih)

Adapun yang dimaksudkan dengan minyak wangi khaluq adalah minyak wangi dengan gabungan za’faran dan lain, didominasi oleh warna merah dan kuning.

Wallahu a’lam bissawab.

*sumber bersamadakwah.net

PANAS!! Kenapa Sharnaaz Ahmad Minta Maaf Kerana Sesuatu Yang Dipakai Pada ABPBH2014? (5 GAMBAR)

Baru sahaja memenangi Artis Paling Kontroversi ABPBH 2014 bagi kategori online, nampaknya Sharnaaz Ahmad tidak mengambil masa yang lama untuk mencipta kontroversi baru.

Mana tidaknya, fesyen yang dikatakan menyerupai pakaian tentera Sharnaaz Ahmad dan kekasih hati Anis Al Idrus pada ABPBH semalam dianggap tidak bersesuaian dan menjadi perdebatan peminat, malah ada anggota  pasukan keselamatan yang turut memberikan komen.

Pingat?



Pada masa sama, pingat yang diletakkan pada pakaian Sharnaaz turut menjadi persoalan netizen. Menurut mereka, rupa bentuk pingat tersebut menyerupai salah satu pingat tertinggi bagi perkhidmatan cemerlang dan kelakuan terpuji.



Patutlah jadi persoalan sebab pingat tersebut bukan calang-calang pingat, hanya dikurniakan kepada Anggota Tentera dan semua Pasukan Perkhidmatan Beruniform di Malaysia.

Hanya Costume, Harap Dimaafkan


Sharnaaz bagaimanapun melalui post terbarunya di Instagram telah pun memohon maaf kepada pihak yang berkenaan sekiranya fesyen yang digayakan mengundang kemarahan.

Iyalah mana peminat tak persoalkan, tema semarakkan cinta tapi fesyen yang digayakan menyerupai pakaian badan beruniform. Mungkin cintakan negara? Apa-apa pun tahniah Sharnaaz!

Video Amat Memalukan Gadis Bertudung [Gambar Kanan] Viral Di Laman Sosial

Satu video telah menjadi viral di media sosial yang mana
kelihatan seorang budak perempuan telah dipaksa cium kaki oleh
seorang budak perempuan lain yang di katakan anak kepada
pemilik kedai makan di Terengganu.

Apa yang di lakukan oleh budak perempuan anak pemilik kedai
itu yang memaksa budak perempuan yang merupakan anak yatim
itu mendapat kecaman ramai.
Tambahan pula ketika anak yatim tadi mencium kaki anak
pemilik kedai tadi turut disaksi kan oleh seorang wanita yang
dipercayai ibu kepada budak perempuan pemilik kedai tadi.

Apa yang di lakukan oleh budak perempuan tersebut sungguh
memalukan menyebabkan facebook budak perempuan anak
pemilik kedai tadi menjadi sasaran kemarahan orang ramai.
Kedai makan nya juga turut menerima tempias akibat dari
perkara tersebut ada pula yang berpakat ingin memboikot kedai
tersebut.

Diharap pemilik kedai dan anak nya tampil memberi penjelasan
mengenai Video tersebut dan bagi menjernihkan kembali
kebencian dan suasana antara kedua‐dua pihak. ‐BS

Lihat video di sini dan di mestimau

BEBAS TUDUHAN MEMIPIT ANAK SENDIRI, BAPA TERSENYUM RIANG

BEBAS TUDUHAN MEMIPIT ANAK SENDIRI, BAPA TERSENYUM RIANG | SIBU – Bunya Jalong, yang didakwa atas tuduhan mer0g0l anak sendiri (bawah umur) dibebaskan oleh Mahkamah Rayuan atas alasan tiada bukti yang menyatakan berlakunya penetrasi zakar, menampakkan betapa undang-undang sivil tidak boleh membela mangsa.

Mahkamah Rayuan menggugurkan hukuman asal dengan alasan tiada penetrasi zakar yang berlaku dalam kes tersebut. Penetrasi jari dan benda asing juga tidak dianggap sebagai kes r0g0l.

Bunya Jalong didapati bersalah pada 2013 atas tuduhan mer0g0l anaknya yang berusia 15 tahun pada Mei, Jun, Julai dan Ogos 2011 di sebuah hotel di Sibu.

Mangsa mengandung dan melahirkan anak di Hospital Sibu pada 5 Februari 2012.

Khamis lepas, Mahkamah Rayuan Kuching membebaskan Bunya Jalong, 60, dari Sibu dari kesalahan merogol anaknya berusia 14 tahun dan menyebabkan mangsa mengandung, lima tahun lalu.

Mahkamah membebaskan tertuduh kerana memasukkan jarinya yang berlumur air mani ke dalam faraj mangsa dan bukan melalui penetrasi zakar.

Walaupun ujian DNA membuktikan bahawa Bunya merupakan bapa kepada anak mangsa, kerana ketiadaan penetrasi zakar ke dalam faraj menjadikan perbuatan itu bukan r0g0l.

Lelaki Ini Dikutuk Dan Dihina Kerana Mempunyai Isteri Yang Sangat Cantik

Hanya kerana memiliki seorang isteri yang jelita, seorang lelaki dari wilayah Hebei, China menjadi mangsa kecaman pengguna internet.

Mei Aisi, seorang ahli perniagaan, kini menetap di Ukraine dan bertemu jodoh dengan wanita berusia 19 tahun dari negara berkenaan.

Ada yang menuduh isteri Aisi sebagai mata duitan kerana Aisi bukan lelaki yang kacak.

Mereka bertemu ketika Mei Aisi baru sahaja memulakan kehidupan di Ukraine sebagai jurugambar, beberapa tahun lepas.

Tidak dapat dipastikan nilai kekayaan Aisi namun dia kini sedang membina sebuah sebuah vila sendiri seluas 3,000 meter persegi.

Walaupun datang dari keluarga yang sederhana, Mei Aisi telah berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi dan berjaya dalam karier.

Pun begitu, tindakan Mei Aisi memuat naik gambar isterinya di laman web Weibo mengundang rasa tidak puas hati pengguna Internet di China.

Ada yang tanpa rasa bersalah menuduh isterinya sebagai mata duitan kerana Aisi bukan lelaki yang kacak.

Pasangan itu mempunyai seorang anak.

Memetik laporan CCTV News, Aisi berkata wanita Ukraine tidak begitu memandang rupa dan harta. Malah untuk memikat hati bakal mertua juga tidak sukar.

“Anda hanya perlu bawa wain dan sejambak bunga, dan anda akan dapat restu mereka,” kata Aisi lapor Astro Awani.

Gambar Wanita Bawa Anak Kencing di Sinki “Foodcourt” Pasaraya Tersebar

Dua keping gambar yang memaparkan tindakan seorang wanita membawa anak lelakinya kencing di sinki “Foodcourt” disebuah pasaraya tersebar di laman media sosial.

Gambar yang dimuat naik oleh laman Facebook Taiping Zone itu menyatakan kejadian berlaku di sebuah pasaraya di Taiping Perak.

Tindakan itu disifatkan pengotor dan tidak menghormati pelanggan lain yang menjamu selera di kawasan terbabit.

Di ruangan komen posting tersebut, kebanyakan pengguna laman media sosial mengkritik tindakan wanita terbabit.

“Rasanya toilet dekat je. Apa ke malas nk g toilet? Tak malu betul. Da la kat mall. Malulah sikit”, tulis Nuramalina Jamaluddin.

“Not hard to find a toilet in a mall, so y wan to do that?? it’s not hygiene n shameful too…..”, tulis pengguna Facebook yang menggunakan nama Sherlyn Lai.

Namun ada juga yang cuba berfikiran positif dengan menyatakan wanita tersebut berbuat demikian disebabkan anaknya sudah tidak tahan untuk kencing.

“Mungkin anak dia xtahan sgt nak kencing..kita mana nak tau..kita pon manusia biasa..mNa leh bC hati orng..melainkN kita ni di beri anugerah melihat hati orng…hahaduii”, tulis Akmal Zidane.

Malahan ada juga yang mengkritik individu yang menangkap gambar ini kerana tidak terus menegur perbuatan terbabit.

“Tahniah pd yg up gambar ni, anda telah buktikan yg anda pun sama mcm org dlm gambar ni, KURANG CERDIK!!!! Ko ingat nyonya ni nk baca fb ko? Pegi tegur la apa punya turrrt!!!!”, tulis Ahmad Nazri.

Ketahuilah Orang yang Bermaksiat Kala Sepi

galau
Ada seseorang yang ketika di hadapan orang banyak terlihat alim dan shalih. Namun kala sendirian, saat sepi, ia menjadi orang yang menerjang larangan Allah.
Inilah yang dapat dilihat dari para penggiat dunia maya. Ketika di keramaian atau dari komentar ia di dunia maya, ia bisa berlaku sebagai seorang alim dan shalih. Namun bukan berarti ketika dalam kesepian, ia seperti itu pula. Ketika sendirianbrowsing internet, ia sering bermaksiat. Pandangan dan pendengarannya tidak bisa ia jaga.
Keadaan semacam itu telah disinggung oleh Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallamjauh-jauh hari. Dalam hadits dalam salah satu kitab sunan disebutkan,
عَنْ ثَوْبَانَ عَنِ النَّبِىِّ -صلى الله عليه وسلم- أَنَّهُ قَالَ : « لأَعْلَمَنَّ أَقْوَامًا مِنْ أُمَّتِى يَأْتُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِحَسَنَاتٍ أَمْثَالِ جِبَالِ تِهَامَةَ بِيضًا فَيَجْعَلُهَا اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ هَبَاءً مَنْثُورًا ». قَالَ ثَوْبَانُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ صِفْهُمْ لَنَا جَلِّهِمْ لَنَا أَنْ لاَ نَكُونَ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لاَ نَعْلَمُ. قَالَ : « أَمَا إِنَّهُمْ إِخْوَانُكُمْ وَمِنْ جِلْدَتِكُمْ وَيَأْخُذُونَ مِنَ اللَّيْلِ كَمَا تَأْخُذُونَ وَلَكِنَّهُمْ أَقْوَامٌ إِذَا خَلَوْا بِمَحَارِمِ اللَّهِ انْتَهَكُوهَا »
Dari Tsauban, dari Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, ia berkata, “Sungguh aku mengetahui suatu kaum dari umatku datang pada hari kiamat dengan banyak kebaikan semisal Gunung Tihamah. Namun Allah menjadikan kebaikan tersebut menjadi debu yang bertebaran.” Tsauban berkata, “Wahai Rasulullah, coba sebutkan sifat-sifat mereka pada kami supaya kami tidak menjadi seperti mereka sedangkan kami tidak mengetahuinya.”
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Adapun mereka adalah saudara kalian. Kulit mereka sama dengan kulit kalian. Mereka menghidupkan malam (dengan ibadah) seperti kalian. Akan tetapi mereka adalah kaum yang jika bersepian mereka merobek tirai untuk bisa bermaksiat pada Allah.” (HR. Ibnu Majah no. 4245. Al-Hafizh Abu Thahir mengatakan bahwa sanad hadits inihasan). Ibnu Majah membawakan hadits di atas dalam Bab “Mengingat Dosa”.
Hadits di atas semakna dengan ayat,
يَسْتَخْفُونَ مِنَ النَّاسِ وَلَا يَسْتَخْفُونَ مِنَ اللَّهِ وَهُوَ مَعَهُمْ إِذْ يُبَيِّتُونَ مَا لَا يَرْضَى مِنَ الْقَوْلِ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطًا
Mereka bersembunyi dari manusia, tetapi mereka tidak bersembunyi dari Allah, padahal Allah beserta mereka, ketika pada suatu malam mereka menetapkan keputusan rahasia yang Allah tidak ridhai. Dan adalah Allah Maha Meliputi (ilmu-Nya) terhadap apa yang mereka kerjakan.” (QS. An-Nisa’: 108). Walaupun dalam ayat tidak disebutkan tentang hancurnya amalan.
Ada beberapa makna dari hadits Tsauban yang kami sebutkan di atas:

Pertama:

Hadits tersebut menunjukkan keadaan orang munafik, walaupun kemunafikan yang ia perbuat adalah kemunafikan dari sisi amal, bukan i’tiqad (keyakinan). Sedangkan hadits Abu Hurairah berikut dimaksudkan pada kaum muslimin.
Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, beliau mendengar Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
كُلُّ أُمَّتِى مُعَافًى إِلاَّ الْمُجَاهِرِينَ ، وَإِنَّ مِنَ الْمَجَانَةِ أَنْ يَعْمَلَ الرَّجُلُ بِاللَّيْلِ عَمَلاً ، ثُمَّ يُصْبِحَ وَقَدْ سَتَرَهُ اللَّهُ ، فَيَقُولَ يَا فُلاَنُ عَمِلْتُ الْبَارِحَةَ كَذَا وَكَذَا ، وَقَدْ بَاتَ يَسْتُرُهُ رَبُّهُ وَيُصْبِحُ يَكْشِفُ سِتْرَ اللَّهِ عَنْهُ
Setiap umatku dimaafkan kecuali orang yang terang-terangan dalam bermaksiat. Yaitu seseorang yang telah berbuat dosa di malam hari lantas di pagi harinya ia berkata bahwa ia telah berbuat dosa ini dan itu padahal Allah telah menutupi dosanya. Pada malam harinya, Allah telah menutupi aibnya, namun di pagi harinya ia membuka sendiri aib yang telah Allah tutupi.” (HR. Bukhari no. 6069 dan Muslim no. 2990)
Ibnu Hajar Al-Haitami mengatakan dalam Az-Zawajir ‘an Iqtiraf Al-Kabair (2: 764) mengenai dosa besar no. 356, “Termasuk dosa besar adalah dosa yang dilakukan oleh orang yang menampakkan keshalihan, lantas ia menerjang larangan Allah. Walau dosa yang diterjang adalah dosa kecil dan dilakukan di kesepian. Ada hadits dari Ibnu Majah dengan sanad berisi perawi tsiqah (kredibel) dari Tsauban radhiyallahu ‘anhu, dari Nabishallallahu ‘alaihi wa sallam, beliau bersabda, “Sungguh aku mengetahui suatu kaum dari umatku datang pada hari kiamat dengan banyak kebaikan …” Karena kebiasaan orang shalih adalah menampakkan lahiriyah. Kalau maksiat dilakukan oleh orang shalih walaupun sembunyi-sembunyi, tentu mudharatnya besar dan akan mengelabui kaum muslimin. Maksiat yang orang shalih terjang tersebut adalah tanda hilangnya ketakwaan dan rasa takutnya pada Allah.”

Kedua:

Yang dimaksud dalam hadits Tsauban dengan bersendirian dalam maksiat pada Allah tidak berarti maksiat tersebut dilakukan di rumah seorang diri, tanpa ada yang melihat. Bahkan boleh jadi maksiat tersebut dilakukan dengan jama’ahnya atau orang yang setipe dengannya.
Syaikh Al-Albani menyatakan bahwa yang dimaksud dalam hadits bukanlah melakukan maksiat sembunyi-sembunyi. Namun ketika ada kesempatan baginya untuk bermaksiat, ia menerjangnya. (Silsilah Al-Huda wa An-Nuur no. 226)

Ketiga:

Makna hadits Tsauban adalah bagi orang yang menghalalkan dosa atau menganggap remeh dosa tersebut.
Syaikh Muhammad Al-Mukhtar Asy-Syinqithi berkata, ada orang yang melakukan maksiat sembunyi-sembunyi namun penuh penyesalan. Orang tersebut bukanlah orang yang merobek tabir untuk menerjang yang haram. Karena asalnya orang semacam itu mengagungkan syari’at Allah. Namun ia terkalahkan dengan syahwatnya. Adapun yang bermaksiat lainnya, ia melakukan maksiat dalam keadaan berani (menganggap remeh dosa, pen.). Itulah yang membuat amalannya terhapus. (Syarh Zaad Al-Mustaqni’, no pelajaran 332)
Semoga kita dapat menjauhi dosa dan maksiat di kala sepi dan kala terang-terangan. Jadikan, nasihat ini terutama untuk setiap diri kita pribadi. (rumaysho)