Ibu Tidak Sedar Hamil 39 Minggu – Tiba-Tiba Lahirkan Seorang Bayi!

Memang menjadi suatu keajaiban apabila seorang ibu langsung tidak menyedari mengandungkan zuriat sehinggalah usia kandungan itu mencecah 39 minggu. Puan Zaida Azmi menulis pengalaman menakjubkan itu di Facebook beliau.

Ramai yang merasakan kejadian itu seperti tidak masuk akal. Namun ini adalah anak kedua Puan Zaida. Jadi adalah agak mustahil beliau menipu kerana sudah tentu beliau mengenali simptom ibu mengandung ketika anak pertamanya dahulu.

Dengan tajuk Bayi Ajaib Kurnian Allah, sememangnya amat mengagumkan dan mengejutkan ramai pembaca di media sosial. Baca pengalaman beliau…

Haruskah Makmum Ikut Mengucapkan Samiallahu Liman Hamidah?

Samiallahu Liman Hamidah
Apakah makmum ikut mengucapkan sami’allahu liman hamidah ketika bangkit dari ruku’ dalam shalat? Ataukah cukup makmum mengucapkan rabbana lakal hamdu?
Hadits yang membicarakan masalah ini adalah dari Abu Hurairah dan Anas bin Malik, disebutkan bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
وَإِذَا قَالَ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ . فَقُولُوا رَبَّنَا وَلَكَ الْحَمْدُ
Jika imam bangkit dari ruku’, maka bangkitlah. Jika ia mengucapkan ‘sami’allahu liman hamidah (artinya: Allah mendengar pujian dari orang yang memuji-Nya) ‘, ucapkanlah ‘robbana wa lakal hamdu (artinya: Wahai Rabb kami, bagi-Mu segala puji)‘.” (HR. Bukhari no. 689, 734 dan Muslim no. 411)
Berikut adalah perkataan Imam Nawawi dalam masalah ini.
Menurut madzhab Syafi’i, ketika bangkit dari ruku’ hendaklah mengucapkan sami’allahu liman hamidah. Jika berdirinya sudah lurus sempurna, hendaklah mengucapkan rabbana lakal hamdu hingga selesai. [Kedua bacaan tadi berlaku bagi imam, makmum dan munfarid, orang yang shalat sendirian].
Menurut Atha’, Abu Burdah, Muhammad bin Sirin, Ishaq dan Daud, bacaansami’allahu liman hamidah dan rabbana lakal hamdu berlaku untuk imam, makmum dan munfarid (orang yang shalat sendirian).
Imam Abu Hanifah berpendapat bahwa bacaan sami’allahu liman hamidahberlaku untuk imam dan orang yang shalat sendirian, sedangkan bagi makmum cukup membaca rabbana lakal hamdu. Demikian pula pendapat Ibnul Mundzir dari Ibnu Mas’ud dan Abu Hurairah, Asy-Sya’bi, Malik dan Ahmad. Imam Ahmad menyatakan bahwa demikian aku berpendapat.
Ats-Tsauri, Al-Auza’i, Abu Yusuf, Muhammad dan Ahmad menyatakan, “Imam menggabungkan bacaansami’allahu liman hamidah dan rabbana lakal hamdu. Sedangkan makmum cuma mencukupkan dengan rabbana lakal hamdu.”
Disebutkan oleh Imam Nawawi, ulama Syafi’iyah memaknakan hadits di atas, ucapkanlah “rabbana lakal hamdu” di mana kalian sudah tahu bahwa tetap mengucapkan “sami’allahu liman hamidah”. Yang disebut dalam hadits hanyalah “rabbana lakal hamdu” (bagi makmum) karena bacaan “sami’allahu liman hamidah” dijaherkan (dikeraskan) sehingga makmum mendengar. Sedangkan bacaan “rabbanaa lakal hamdu” tidak dikeraskan atau dibaca sirr (lirih). Mereka pun sudah tahu akan sabda Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, shalatlah sebagaimana kalian melihatku shalat. Kaedah asalnya, perbuatan Nabishallallahu ‘alaihi wa sallamboleh diikuti.
Intinya, para makmum diperintah tetap mengucapkan sami’allahu liman hamidah, tak perlu ada perintah khusus akan hal itu (karena sudah maklum atau dipahami). Sedangkan bacaan rabbana lakal hamdu (karena dilirihkan, pen.), diperintahkan oleh Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam untuk membacanya.Wallahu a’lam. (Lihat Al-Majmu’, 3: 273)
Kesimpulannya, bacaaan sami’allahu liman hamidah dibaca oleh imam, makmum dan orang yang shalat sendirian. (rumaysho)

GEMPAR!! Peguam Zamani Slam Akhirnya Dedah Rahsia Duit Simpanan Beliau Lesap…

Ketika berita gembira tentang keadaan Zamani Slam yang beransur pulih ketika ini, nampaknya ada kisah lain yang menyelubungi penyanyi ini dan perkara tersebut adalah berkaitan dengan wang simpanan Zamani Slam. Berdiri atas rasa tanggungjawab, peguam Zamani, Ahmad Zaharil Muhaiyar mendedahkan bahawa simpanan Penyanyi ini lesap.
Menurut daripada tinjawan kami di ruang Facebook milik peguamnya itu, terdapat pihak yang bagaikan tidak mahu perkara ini diketahui malah Zaharil sendiri menyatakan bahawa kisah sebenarnya di sebalik isu wang itu sendiri juga adalah lebih menyedihkan.
Lebih mendalam lagi, melalui komen balas yang ditulis oleh peguam Zamani, dia bertindak berkenaan kerana dia menerima tohmahan yang mengatakan dia hidup di atas wang royalti Zamani. manafikan perkari tersebut, peguamnya memberitahu bahawa apa yang dilakukannya ini adalah untuk kebaikan anak guamnya sendiri.
Selain itu, ada juga peminat yang bersimpati dengan keadaan tersebut namun dalam masa yang sama tidak mahu isu yang turut melibatkan maruah keluarga Zamani, sesuatu yang tidak digemari oleh penyanyi itu sendiri.

Akibat Buat Seks Dengan Belut Inilah Yang Terjadi Kepada Lelaki Ini

.

Video: Operasi Keluarkan Belut Dari Dubur Lelaki | Selain menanggung derita menjalani pembedahan untuk mengeluarkan ikan paru-paru (sejenis ikan seperti belut) yang tersekat dalam duburnya, seorang lelaki Brazil juga terpaksa menanggung malu apabila jururawat dan kakitangan bilik bedah mentertawakannya ketika pembedahan dijalankan.

Video: Operasi Keluarkan Belut Dari Dubur Lelaki

Bagaimana ikan berkenaan boleh memasuki dubur lelaki yang tidak dikenali itu, tidak diketahui.
Bagaimanapun, pembedahan untuk mengeluarkannya dirakam oleh kakitangan hospital.

Sebaik berada di dalam, ikan berkenaan enggan keluar, menyebabkan dia perlu menjalani pembedahan di Hospital Universitario di Londrina, menurut LiveLeak.com, semalam.

Doktor berjaya mengeluarkan ikan sepanjang 30.5 sentimeter itu dengan maruah pesakit berkenaan terjejas.

Video berkenaan mula dimuatnaik dalam BestGore.com Disember lalu tetapi menjadi viral selepas dimuatnaik dalam LiveLeak.com.

Dalam video itu kedengaran suara orang ketawa ketika ikan itu ditarik keluar dari ususnya. Ramai kakitangan dilihat merakam pembedahan berkenaan.

Kejadian seperti itu, walaupun jarang berlaku, ia bukan kes terpencil.

Pada April 2013, seorang lelaki di Guandong, wilayah di tenggara China, mengaku kepada pegawai perubatan dia memasukkan belut ke dalam duburnya selepas menonton filem porno.

Dia terpaksa menderita sepanjang malam sebelum menjalani pembedahan untuk mengeluarkan ikan itu. Kejadian yang sama pernah berlaku di New Zealand pada 2012.

Pada 2010, seorang lelaki China mati selepas rakannya memasukkan belut di dalam duburnya kerana berjenaka. – Agensi

Bedah Dubur Buang Belut Besar
Operasi mengeluarkan seekor belut dari dubur seorang lelaki…..
Posted by Kezoom on 31hb Oktober 2014

PARAH!! 5 GAMBAR EMMA MAEMBONG BUAT PEMINAT STIM!!


Pelakon terkenal dan kekasih kepada Zizan Razak, Emma Maembong telah berkongsi beberapa gambar dirinya berpeluk erat dada dengan seorang lelaki. Nampak menerusi gambar tersebut begitu intim dan mesara. Tetapi siapakah lelaki itu? Nampak erat sangat. Ha.. tentu ramai yang fikir bukan-bukan kan?

Kepada mereka yang masih tercari cari apakah jawapannya mengenai lelaki tersebut. Kalau nak tahu, itulah dia adik kesayangan Emma Maembong. Ahmad namanya. Panggilan dalam keluarga adalah Amad. Memang kacak berkulit putih gitu.

Amad ni seorang OKU. Selalu duduk atas kerusi roda. Emma Maembong tidak bersekolah demi menjaga adik kesayangannya ini. Begitu besar pengorbanan Emma terhadap keluarganya.
Mengikut sumber yang dipercayai Amad juga pernah berlakon dalam beberapa buah drama. Dia juga handal melukis seperti bapa dan kesemua adik beradiknya. Jom lihat kemesraan Emma Maembong dengan Ahmad.

10 Perkara yang Yahudi Seboleh-bolehnya Tidak Mahu Dunia Tahu

Tahukah korang sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat ni sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom Kita nak dedahkan 10 daripadanya!
1)Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.
2)Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.
3)Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.
4)McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!
5)Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.
6)Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?
7)Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?
8)Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi
9)Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.
10)Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!

GADIS 11 TAHUN BERKORBAN BAYAR HUTANG IBUNYA..!!!! ANDA PASTI TERKEJUT APA YANG DI LAKUKAN SELEPAS SEKOLAH SETIAP HARI..

Setiap kali pulang dari sek0lah, se0rang gadis berusia 11 tahun ini akan menukar pakaiannya sebelum keluar menuju ke satu persimpangan lampu isyarat di bandar ini. Dewi Anggraeni bukannya pergi bermain seperti rakan sebaya yang lain sebaliknya dia menghampiri setiap kereta untuk meminta sedekah.

Walaupun masih kecil, tetapi Dewi terpaksa mencari wang semata-mata untuk membayar hutang arwah ibunya. Kisah malang gadis ini bermula apabila bapanya, Wiyatn0 meninggal dunia ketika dia kecil sebelum ibunya, Maryati pula meninggal dunia kira-kira sebulan yang lalu akibat penyakit radang paru-paru.

Ketika ibunya sakit, wanita itu meminjam wang berjumlah Rp6 juta (RM1,658) untuk membeli ubat. Bagaimanapun, selepas ibunya meninggal dunia, beban hutang itu kini terpaksa ditanggung oleh Dewi. Dewi yang kini tinggal bersama jirannya berkata, setiap kali selepas bersek0lah, dia akan pergi meminta sedekah bagi melunaskan hutang ibunya itu.

“Biasanya saya meminta sedekah dari jam 3 petang hingga jam 8 malam setiap hari.

“Saya memper0leh wang Rp70,000 (RM19.35) hasil meminta sedekah tetapi kadangkala kurang daripada itu.

“Wang ini saya gunakan untuk membayar hutang ibu,” katanya ketika ditemui wartawan detik news.

Sementara itu, jiran Dewi, Sriwati berkata, gadis itu akan pulang lewat malam sekiranya gagal memper0leh pendapatan lebih Rp70,000.

“Dewi memerlukan wang sebanyak itu untuk membayar hutang. Sekiranya gagal dia akan duduk di tepi jalan sambil menangis,” ujarnya.

Penyebab Suami-Istri Kehilangan Cinta dalam Rumah Tangga?

pengantin
Tentu banyak dari kita yang merasa heran, bagaimana mungkin ada pasangan suami – istri yang telah menjalani pernikahan puluhan tahun akhirnya berujung perceraian? atau pasangan muda yang awalnya mengaku cinta mati tiba-tiba saja bercerai dengan alasan sudah kehilangan cinta.
Sebenarnya, apakah penyebab pasutri kehilangan cinta dalam rumah tangga hingga sering kali berujung perceraian? Setidaknya beberapa sifat berikut ini memberi andil besar yang membuat pasutri kehilangan rasa cinta:
1.Egoisme
Siapa yang bisa tahan menghadapi orang yang memiliki sifat hanya mementingkan diri sendiri? Secantik atau setampan apapun pasangan kita, jika memiliki sifat egois yang amat tinggi, tentu saja cepat atau lambat akan membuat capek hati dan akhirnya mematikan rasa cinta yang semula tumbuh.
Oleh sebab itu, hindarilah sifat egois sebisa mungkin jika memang mengharapkan pernikahan bahagia yang penuh cinta.
2.Monoton
Menjalani pernikahan yang begitu-begitu saja, istri di rumah, suami bekerja, demikian bergulir setiap hari nyaris tanpa variasi kegiatan bersama yang menyenangkan, hanya sekadar melakukan rutinitas, tentu saja kemonotonan ini cepat atau lambat akan mendatangkan kebosanan dan pudarnya rasa cinta.
Sahabat Ummi, usahakanlah melakukan tarik ulur dalam hubungan dengan pasangan, agar tidak terjadi kejenuhan akibat interaksi yang monoton di antara pasutri.
3.Kekerasan dalam Rumah Tangga
Tidak dapat dipungkiri, kekerasan dalam rumah tangga akan menghilangkan rasa cinta di antara pasutri. Oleh sebab itu, sebisa mungkin menghindari perkataan kasar ataupun sifat gampang main tangan.
4.Kebohongan
Sering kali kebohongan menyebabkan hilangnya respek dan rasa cinta pada pasangan hidup sendiri, oleh sebab itu penting untuk menjaga keterbukaan dan saling jujur antar pasangan.
5.Posesif berlebihan
Sifat posesif yang melahirkan cemburu buta rasanya bukanlah suatu hal yang menyenangkan di antara pasutri, malah sifat ini bisa menjadi bumerang bagi pernikahan itu sendiri yang menyebabkan pudarnya rasa cinta.(akhwatindonesia)

DUNIA AKHIR ZAMAN!! Rakaman CCTV Lelaki Calit Air Maninya Pada Baju Pelanggan Wanita Di Pasaraya Mydin Jadi Viral Dan Mendapat Kecaman Dari Orang Ramai…

Rata-rata menyifatkan tindakan ‘kurang cerdik lagi memalukan’ daripada lelaki tersebut mungkin berpunca daripada tekanan perasaan, kurang didikan dan tidak kurang juga permasalahan mental.

Kini, kes yang seakan sama telah berlaku di dalam sebuah premis pasaraya terkenal.

Apa yang peliknya, si pelaku ini dikatakan setelah selesai melakukkan ‘kerjanya’ dia membuang ‘sisanya’ dengan mencalit sahaja pada kain baju wanita di premis berkenaan.

Melalui rakaman kamera CCTV premis Mydin MITC yang bertarikh 29 Mac 2015, beberapa gambar lelaki tersebut telah dimuat naik oleh seorang pengguna media sosial.

Menurut individu yang memuat naik gambar-gambar ini, dia meminta orang ramai menyerahkan lelaki terbabit kepada pihak polis jika terserempak dengannya.

Apa-apa pun, kami masih belum mendapat kesahihan mengenai perkara ini namun ia sememangnya sungguh menjijikan.

Entah orang jenis apa yang mempunyai perangai seperti ini… tiada maruah lagi PENGOTOR!

-MYNEWSHUB.CC

Gadis berusia 15 tahun hamil gara gara menelan sperma

Lesotho, Mungkinkah sperma yang tertelan wanita menyebabkan proses pembuahan dan menghasilkan anak? Menurut teori memang tidak mungkin. Tapi 22 tahun yang lalu, ada seorang gadis berumur 15 tahun yang hamil karena menelan sperma kekasihnya. Bagaimana mungkin?

Hamilnya gadis 15 tahun akibat menelan sperma ini terjadi pada tahun 1988 di daerah Lesotho, Afrika Selatan namun kisahnya baru diketahui orang banyak akhir-akhir ini. Berikut petikan kisahnya seperti dikutip dari Lemondrop.

Kejadian bermula ketika gadis 15 tahun yang bekerja di sebuah bar itu sedang melakukan seks oral bersama kekasihnya. Saat itu pula, tiba-tiba mantan kekasihnya datang lalu marah-marah.

Sang mantan tidak terima melihat kejadian tersebut di depan matanya. Ia langsung mengambil pisau dan perkelahian pun terjadi diantara mereka. Akibat perkelahian tersebut, si gadis terluka pada bagian lengan dan perutnya.

Gadis itu kemudian dilarikan ke rumah sakit karena luka di perutnya yang lumayan parah. Dokter langsung melakukan operasi untuk menutup perutnya yang robek. Namun sebelum menutup lubang di bagian perutnya, dokter menemukan banyak cairan di perutnya yang ternyata merupakan air liur.

Kondisi gadis tersebut berangsur-angsur membaik setelah dioperasi, ia pun bisa pulang 10 hari kemudian. Namun 278 hari atau sekitar 9 bulan kemudian, ia datang lagi ke rumah sakit karena sakit di perutnya. Berbeda dengan kedatangan sebelumnya, kali ini ia datang dengan perutnyayang membesar.

Sebelumnya dokter mengira ia sedang hamil tapi si gadis membantahnya karena merasa tidak pernah melakukan seks melalui vagina. Setelah dilakukan pemeriksaan, dokter terkejut karena ternyata ada sebuah bayi di dalam rahim gadis itu dan terdengar suara detak jantungdari perutnya.

Masih dalam keadaan terheran-heran, dokter segera melakukan persiapan kelahiran untuk mengeluarkan bayi tersebut dari dalam perut si gadis. Namun ketika akan melahirkan, dokter semakin terkejut karena gadis tersebut tidak punya vagina. Operasi cesar pun dilakukan dan akhirnya keluarlah bayi laki-laki seberat 2,8 kg.

Untuk menjawab teka-teki munculnya bayi dalam rahimnya, dokter pun melakukan interogasi dengan ditemani seorang suster. Dari hasil interogasi, si gadis mengaku pernah menelan sperma kekasihnya pada saat melakukan seks oral. Ia selalu melakukan seks oral karena sadar tidak punya vagina.

Hasil pemeriksaan dokter terhadap gadis itu memang mengindikasikan tidak ada vagina pada bagian vulvanya, yang ada hanya sebuah lekukan dangkal pada bagian luar uretra dan diantara bagian labia minora.

Gadis itu diketahui memiliki kelainan vagina yang disebut mullerian agenesis yang membuat sistem reproduksinya (vagina, leher rahim dan rahim) tidak lengkap. Penderita mullerian agenesis akan kesulitan melakukan hubungan seksual dan akan merasakan sakityang luar biasa jika dipaksakan bersenggama.

Si gadis memang sedikit khawatir pada saat perutnya membesar setelah operasi 9 bulan yang lalu. Namun ia tidak pernah menghiraukan dan mengira itu hanya efek samping dari operasi sebelumnya, lagipula menurutnya ukuran perutnya tidak terlalu besar saat itu.

Tapi bagaimana bisa si gadis hamil sedangkan tidak pernah berhubungan seks melalui vagina?

Dokter pun memberikan penjelasan berdasarkan acuan dari British Journal of Obstetrics and Gynecology. Kemungkinannya adalah, sperma masuk melalui saluran pencernaan. Meski menurut teori sperma tidak dapat bertahan dalam suasana lambung yang sangat asam, namun yang terjadi pada gadis itu tidak demikian.

Sperma yang ditelan bisa melalui lambung dan masuk ke bagian reproduksinya tanpa mengalami kerusakan karena terlindung oleh air liur yang berfungsi sebagai buffer atau bahan penetral ketika bertemu asam lambung. Air liur dapat menetralkan suasana asam karena memiliki pHyang tinggi (basa).

Si gadis memang diketahui memiliki tubuh sangat kurus, menurut dokter faktor itulah yang memicu produksi air liurnya berlebih. Sampai saat ini, kasus masuknya sperma melalui saluran pencernaan itu masih membuat beberapa dokter bingung dan tidak percaya. Nurul Ulfah – detikHealth

‘PEMANDU BAS LAHANAT!’

‘PEMANDU BAS LAHANAT!’ | Tindakan seorang pemandu bas meninggalkan anak-anak tahfiz di tepi jalan hanya kerana sebab yang tidak masuk akal, mengundang kemarahan orang ramai.

Difahamkan, serombongan anak-anak tahfiz dalam perjalanan dari Kedah ke Melaka menggunakan khidmat bas Famira Travel & Tours.

Pemandu bas yang seakan-akan tidak sensitif membiarkan radionya mendendangkan lagu dangdut sehingga menimbulkan rasa kurang senang anak-anak tahfiz berkenaan.

Salah seorang dari mereka meminta agar pemandu berkenaan menghentikan lagu itu.

Berang dengan permintaan anak-anak tahfiz itu, pemandu terbabit menghentikan bas dan mengarahkan anak-anak tahfiz tadi keluar dari bas berkenaan.

“Sedih bila orang Islam sendiri buat anak-anak yatim dan fakir macam ni. Kau jangan lupa, doa anak-anak yatim yang dianiaya ini mudah makbul,” kata Durratun Nurin yang meminta agar semua pihak menyebarkan insiden terbabit.

“Dah call banyak kali tapi tak angkat. Sewa bas bukan murah. Ikutkan hati nak je doa biar driver tu eksiden mati masuk gaung,” katanya yang cukup geram dengan tindakan pemandu bas yang tidak bertanggungjawab itu.

Menurut Durratun lagi, mereka telah mendapat bas ganti. Beliau juga turut melaporkan perkara itu kepada SPAD dan menteri pelancongan.

“Tunggu dan lihat macam mana. Saya post di Facebook supaya jadi pengajaran kepada orang di luar sana. Janganlah mentang-mentang yang dibawa, yang dilayan itu anak yatim, anak fakir, maka kamu melayan dia macam sampah, macam pengemis.

“Mereka pun manusia. Sikap double standard inilah kena kikis,” katanya.


Alabama Mungkin Haramkan Mini Skirt, Seluar Pendek

SKIRT pendek dan seluar pendek berkemungkinan besar akan diharamkan pemakaiannya di Alabama, Amerika Syarikat pada masa akan datang.

Ini kerana ahli parlimen Dadeville City, Stephanie Kelly menyatakan fesyen sebegitu adalah tidak wajar dan terlampau mencolok mata selain mahukan peraturan itu diaplikasi ke atas kedua-dua jantina, lelaki dan wanita.

Pendapat Stephanie turut disokong rakan sejawatannya, Frank Goodman yang mengatakan ia satu peraturan baharu yang diharap dapat mengubah pendapat orang ramai mengenai cara pemakaian yang terlalu provokasi dan seksi.

“Pemakaian terlalu singkat adalah satu hal yang sangat tidak bagus.

“Saya merasakan ia memberikan satu gambaran yang tidak tepat mengenai pemakaian ‘cool’ di kalangan anak muda masa kini,” katanya.

MISTERI!!! Cuba Anda Teka Siapakah Nenek Tua Ini? Anda Pasti Akan Terkejut!!

Pada sambutan Halloween, kelibat seorang nenek kelihatan menaiki kereta limousin mewah dan mendapat perhatian dari kalangan orang ramai. Siapakah gerangan nenek tua ini? Ramai yang mempersoalkan siapakah nenek tua misteri ini? Anda pastu terkejut bila mengetahui siapakah nenek tua ini? Sila lihat gambar selanjutnya sampai ke bawah.

Sebenarnya nenek ini adalah HEIDI KLUM iaitu seorang model dan pelakon terkenal.

‘Mencuri dalam Sholat?’ Apa Maksudnya?

sujud
Saya sering mendengar beberapa ustadz menyebutkan “mencuri dalam shalat”, saya kurang memahami apa yang dimaksud dengan mencuri shalat itu.
Istilah “mencuri dalam shalat” yang biasa diungkapkan oleh ulama adalah merujuk pada sabda Rasulullah saw yang diriwayatkan dari Abu Qatadah, “Sejelek-jelek orang yang mencuri adalah orang yang mencuri dalam shalatnya.” Para sahabat  bertanya, “Wahai Rasulullah, bagaimana ia  mencuri dalam shalatnya?” Beliau menjawab, “Ia  tidak menyempurnakan rukuk dan sujudnya.” Atau beliau bersabda, “Ia tidak meluruskan punggungnya ketika rukuk dan sujud.” (HR. Ahmad, Ibnu Majah, ath-Thabrani dan al-Hakim)
Dalam hadits tersebut Rasulullah saw mengkategorikan orang yang shalat tapi tidak menyempurnakannya sebagai pencuri dalam shalat. Di antara tanda pencuri dalam shalat beliau menyatakan, bila ia rukuk dan sujud tidak sempurna; tidak sempurna dalam bacaan dan gerakannya.
Ibarat yang Rasul saw tegaskan sebagai bentuk “pencurian” yang paling buruk adalah karena biasanya kita memahami pencuri adalah yang  mengambil sesuatu yang bukan haknya, milik orang lain, bukan mengambil milik sendiri. Sementara orang yang mencuri dalam shalatnya sejatinya ia mencuri miliknya sendiri; mencuri ruh dan makna shalatnya. Demikian  juga karena ia mencuri yang sejatinya tidak boleh dicuri, yaitu ruh, nilai, makna, ajaran Rasul dalam shalat, yaitu khusyuk, thuma’ninah dengan menjaga kesempurnaan rukuk dan sujud.
Sebagaimana Rasulullah saw juga bersabda, “Tidak sah (tidak sempurna) shalat seseorang, sehingga ia thumaninah ketika rukuk dan sujud.” (HR. Abu Daud). Ada ulama yang memahami thumaninah adalah dalam gerakan rukuk dan sujud, yaitu meluruskan punggungnya, dan ada juga yang menyatakan meluruskan punggung dan tenang dalam berdoa dalam rukuk dan sujud. Sayyid Sabiq dalam fiqih sunnah memaknai thumaninah, dengan diam beberapa saat setelah sempurnanya anggota-anggota tubuh (dalam gerakan sujud dan rukuk) dengan batasan  waktu yang diperlukan  ketika membaca doa tasbih.
Karena pentingnya menjaga kesempurnaan rukuk dan sujud, terkait sujud misalnya, Rasul mengajarkan agar sempurna dengan sempurnanya anggota tubuh dalam sujud. Rasulullah saw bersabda,  “Jika seseorang hamba sujud maka ia sujud dengan tujuh anggota tubuhnya, wajah, dua telapak tangan, dua lutut dan dua telapak kakinya.”  (HR. al-Jamaah kecuali Bukhari)
Demikian Allah swt menganggap orang shalat bernilai lalai, jika shalatnya hampa dari pemaknaan akan subtansi shalat, yaitu pengagungan Allah swt dan permohonan kepada-Nya (QS. al-Ma’un). Karenanya dapat dipahami, bahwa ruh shalat dan kekhusyukan niscaya hilang bila  seorang tidak dapat menyempurnakan  rukuk dan sujudnya. Mengingat saat itu diantara subtansi shalat hadir, yaitu pengagungan kepada Allah swt. Dan  Allah swt melegitimasikan orang-orang mukmin yang menang di antaranya adalah apabila mereka  dapat khusyuk dalam shalatnya (QS.al-Mukminun 1-2).
Semoga kita termasuk golongan orang-orang yang menang dalam shalat, yang menyempurnakan, tidak lalai tapi khusyuk, dan tidak mencuri-curi dalam shalat. Amin. Wallahu’alam (islampos)

Gurauan ‘Kasar’ 3 Anakanda Sultan Johor Di Instagram

ko
Gurauan ‘Kasar’ 3 Anakanda Sultan Johor Di Instagram|apabila merujuk kepada anak raja, sudah tentulah kita terbayang hidup penuh kemewahan, protokol dan lebih selesa menggunakan Bahasa Inggeris.
Bagaimanapun siapa sangka, perbualan anakanda-anakanda Sultan Johor menerusi Instagram baru-baru ini tak jauh beza ‘kasarnya’ dengan adik beradik dalam keluarga rakyat kebanyakan termasuk perkataan yang digunakan.
Rata-rata yang membaca perbualan tersebut di Instagram Tunku Tun Aminah menyifatkan ianya amat comel dan kelakar.
Segalanya bermula selepas Tun Tun Aminah memuatnaik gambar baginda sedang menikmati makanan di restoran bersama rakan-rakan.
Fullscreen-capture-962015-22618-PM.bmp
Tunku Jalil kemudiannya muncul memberi komen “Penat-penat aku masak tunggu dia sampai. Rupanya makan luar! Thanks @tunku_tun_aminah”.
Apabila Tunku Tun Aminah cuba berdalih dengan berkata baginda sudah mahu pulang dan cuma ‘minum kopi’ sahaja Tunku Jalil mengeluarkan ayat gurauan kasar “Coffee break my butt! I see food!” kepada adindanya itu, sama seperti cara ramai ‘abang-abang’ di luar sana bercakap dengan adik mereka.
Fullscreen-capture-962015-22830-PM.bmp
Tunku Idris kemudiannya muncul ‘membahan’ Tunku Aminah dengan menulis, “Memang tak reti balik rumah lah tu”.
“Dah dah jangan layan minah ni @tunku_idris. Dia memang pelik.. coffee is drink, not food. Takkan itu pon dia tak tahu! Dah la tipu, bongok pulak tu” sambung Tunku Jalil lagi dan gurauan mereka bertiga berterusan menggunakan ayat bahasa pasar sama seperti orang kebanyakan.
Fullscreen-capture-962015-22907-PM.bmp
ko
Seronok lihat keakraban ketiga-tiga anakanda Sultan Johor ini kan?
Paling tak sangka mereka boleh berlawak sampai keluar perkataan ‘bongok’ bagai.. comel je. – mynewshub.cc

LANA NODIN, DAVID MCKIENZIE SELAMAT DIIJAB KABUL

LANA NODIN, DAVID MCKIENZIE SELAMAT DIIJAB KABUL | Majlis pernikahan David dan Lana berlangsung penuh gemilang di Hotel Palace of Golden Horses. -Instagram

KUALA LUMPUR: Pelakon Lana Nodin dan atlet skuad bola tampar Olimpik Amerika, David McKienzie selamat diijab kabul dengan sekali lafaz pada jam 10.35 pagi tadi.

Majlis pernikahan David yang berdarah campuran Amerika–Filipina (sebelah ibu) dan Lana berlangsung penuh gemilang di Restoran Kim Ma, Hotel Palace of the Golden Horses di Seri Kembangan.

David atau nama Islamnya Mohd Daud McKienzie dan Lana dinikahkan oleh Pendaftar Perkahwinan Masjid Al Islah, Mohd Ramizi Ramli dan berwalikan bapa Lana, Hasan Nodin Mohd Zaidi dengan pemberian mas kahwin sebanyak US$10,000 (kira-kira RM36,000).

David, 35, yang memeluk agama Islam pada 5 Disember tahun lalu membawa lima dulang hantaran berbalas tujuh daripada pihak pengantin perempuan.

Semalam telah diadakan majlis berinai dan majlis resepsi kedua mempelai akan diadakan pada malam ini di hotel yang sama.

Sebelum ini, Lana, 35, atau nama sebenarnya Mazlina Hasan Nodin turut mengumumkan akan mengikut David ke Amerika Syarikat selepas berkahwin.

Foto-foto perkahwinan Lana dan David turut dikongsikan di laman rasmi Instagram mereka.







DARI LAMAN WEB