Gambar Separuh Boge l Che Ta Tersebar Buat Zain Gelak

Foto seorang wanita separuh bogel yang dikatakan mirip dengan wajah Rozita Che Wan adalah tidak benar sama sekali.Jelas Che Ta, foto tersebut yang sudah tersebar di seluruh media sosial itu bukan dirinya dan merasa terkejut apabila mengetahui tentang berita tersebut.

Kakak saya telah menghantar gambar separuh bogel itu kepada saya minggu lalu. Namun saya sama sekali tidak terkejut dengan gosip sebegini kerana segala-galanya tidak mustahil di zaman teknologi sekarang.

Saya bukan muda lagi untuk melakukan perbuatan sedemikian, malah saya juga sibuk bekerja, tiada masa untuk berbuat begitu. Saya tidak terkesan dengan penyebaran gambar itu kerana saya tahu itu bukannya diri saya.

Bukan pertama kali perkara ini terjadi kepadanya, Che Ta yakin bahawa peminat beliau kini lebih bijak untuk tidak membuat kesimpulan sendiri dan mempercayai setiap gosip secara bulat-bulat.

Che Ta turut memaklumkan mengenai gambar itu kepada suaminya, Zain Saidin dan mereka menganggap ia sebagai satu perkara lucu kerana mengetahui ia adalah palsu.

Saya tunjuk kepada Zain pun dia tergelak. Lucu melihatkan kreativiti sesetengah pihak menggunakan teknik ‘superimpose’ kelihatan seperti benar. Namun apa yang penting, kami sendiri tahu perkara ini tidak benar. Saya enggan melatah kerana bukan pertama kali perkara begini terjadi kepada saya.

Rasanya Che Ta dan cukup matang kot untuk tidak lakukan perkara bodoh dan memalukan seperti itu. Zaman sekarang senang je kalau ada orang nak jatuhkan sesiapa sahaja mereka tidak suka. Edit kat Photoshop lepas tu viralkan di media sosial.

– BEAUTIFULNARA

Seakan Memakai Seluar Pendek: Rozita Che Wan Dikecam Peminat

Sedang bercuti bersama keluarga di London, hampir setiap hari Rozita Che Wan akan berkongsi foto percutian beliau bersama peminat di akaun Instagram miliknya. Ramai yang memuji kejelitaan Che Ta dan imej keluarga bahagia beliau.

Namun, ada satu foto beliau telah mendapat perhatian ramai dan ia dikecam oleh peminat dimana Che Ta kelihatan seperti memakai seluar pendek bersama sepasang kasut boots.

Walaubagaimanapun, Che Ta sebenarnya tidak memakai seluar pendek tetapi skinny pants yang berwarna kulit yang memperlihatkan beliau seperti tidak berseluar. Ramai yang mula menganggap bahawa Che Ta tidak menjaga sensitiviti sebagai seorang wanita yang sudah bertudung dan hanya ingin mengikut fesyen sahaja.

Apa-apa pun diharap selepas ini Rozita Che Wan akan lebih berhati-hati dalam memilih pakaian beliau. Meskipun tidak menggayakan sesuatu yang seksi tetapi kadang-kala kita tidak sedar ia mampu mengundang fitnah jika orang ramai melihatnya lapor Beautifulnara.

Wanita Ini Kongsi Cerita “Kahwin Untuk Kaya”

Wanita ini berkongsi kisah bagaimana sebuah ikatan perkahwinan menjadikan hidupnya dan suami semakin kaya dan kini menjadi bos.

Dikenali sebagai Elliyn Rasif, dia memberitahu pada usia seawal 23 tahun, dia dan suami melangsungkan pernikahan dengan hanya berbelanja sebanyak RM3000 untuk satu tujuan hidup, iaitu ke arah yang lebih stabil.

“Buat perkara yang betul. Apa yang Allah suka dan apa yang Nabi suruh. Tak kisahlah apapun cabarannya. Rezeki Allah yang tentukan.”

“Sepanjang di universiti, sebenarnya kami dah mula menceburi bidang keusahawanan. Saya pernah jadi jururunding kewangan, dealer jual Dunkin Donut, jual T-Shirt dan macam-macam lagi. Suami pula jana pendapatan melalui events di universiti; pernah jual buah, jual air, buat photobooth dan komoditi emas. Kami tak joli & tak boros; duit tu semua kami simpan.

“Strategi kami, kalau nak kaya; nikah dulu. InsyaAllah berkat dan sudah dijanjikan rezeki serta kecukupan daripada Allah Taala. Couple tak tentu arah bertahun-tahun banyak kumpul dosa & berlakon je, jadi lebih baik kahwin. Kami nikah dahulu, pergi honeymoon 3 hari selepas itu selama 14 hari dan 6 bulan kemudian barulah kami buat 1 majlis walimah.

“Dengan modal tiga ribu ringgit (RM3000) dari dalam simpanan kami pun bernikah. Kenapa spend sikit je? Sebab pada kami fokus utama perbelanjaan adalah SELEPAS NIKAH, bukan semasa majlis nikah. Nasib baik juga kami ni dari background keluarga campuran jadi tuntutan tradisi demand itu ini tidak berlaku; kami follow guideline Islam sahaja. Mudah.

“Banyak benda kami DIY (Do It Yourself). Mahu majlis yang indah tapi dengan budget kecil. Hiasan majlis dan hiasan hantaran RM600 je semua kami pasang dan deco sendiri dengan kawan dan adik beradik. Baju, veil, tudung saya edit & jahit sendiri. Pelamin buaian cat dan hias sebdiri. Kebanyakan hantaran semua hadiah dari family untuk pengantin. Selebihnya bayar khemah dan catering lebih kurang RM2000 untuk jamu keluarga & kawan rapat seramai 150 orang yang hadir.

Selepas enam bulan bernikah, mereka berdua mula mengatur strategi perniagaan melalui ELLE ZADA, dengan hanya modal dalam tangan tanpa pinjaman ataupun kad kredit.

“Dunia keusahawanan menuntut ketahanan yang tinggi. Pernah kami roll modal masa awal peniagaan untuk tambah volume pengeluaran dengan melaburkan semua duit jualan RM40,000 sampai dalam akaun tinggal beberapa ratus ringgit sahaja untuk makan minum. Dari situ turnover ELLE ZADA mula mencapai jualan 6 angka pertama iaitu RM150,000.

“Satu persatu inisiatif kami bangunkan. Bermula dengan ELLE ZADA ONLINE www.ellezada.com , kemudian ELLE ZADA BUTIK, ELLE ZADA TAILORING HOUSE & terkini ELLE ZADA ACADEMY. Dahulu berdua kini berpasukan 25 orang.

“Bercinta selepas nikah impaknya bertahun-tahun masih terasa. Rasanya macam baru kelmarin bernikah, mahu bersiap ke Italy, tapi bila lihat keliling sudah ada Baby Bug berlari ke sana ke mari, bisnes sudah tegak berdiri dan masa depan boleh dicorak sendiri.

“Dalam pernikahan itu ada barakah dan magiknya; Allah dah janji. Asalkan sahaja NIAT betul dan bersedia

Rasulullah Benar, Tiga Keajaiban Tulang Ekor Kini Dibuktikan Penelitian


Dalam hadits shahih yang diriwayatkan Imam Muslim, Rasulullah bersabda tentang tulang ekor.

كُلُّ ابْنِ آدَمَ يَأْكُلُهُ التُّرَابُ إِلاَّ عَجْبَ الذَّنَبِ مِنْهُ خُلِقَ وَفِيهِ يُرَكَّبُ

“Setiap (bagian tubuh) anak Adam pasti akan dimakan tanah, kecuali tulang ekor. Darinya ia telah diciptakan dan darinya ia akan disusun kembali” (HR. Muslim)

Hadits ini disampaikan Rasulullah berabad-abad yang lalu. Sebelum ilmu pengetahuan mampu menjangkau dan menegaskan apakah hal tersebut bisa dibuktikan secara ilmiah.

Hingga kemudian, serangkaian penelitian di abad moder membuktikan bahwa sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam tersebut 100 persen benar.

Tulang ekor tak dimakan tanah

Menurut Wikipedia, tulang ekor adalah bagian paling ujung dari kolom tulang belakang pada primata tak berekor. Terdiri dari tiga sampai lima vertebra (vertebra koksigeal) terpisah atau menyatu di bawah sakrum. Ia tersambung dengan sakrum oleh sendi fibrocartilaginous, simfisis sakroksigeal, yang memungkinkan gerakan terbatas antara sakrum dan koksiks.

Dr. Othman al Djilani, seorang profesor bidang histology dan pathologi Sana’a University, melakukan penelitian bersama Syaikh Abdul Majid dalam rangka menguji tulang ekor. Pada Ramadhan 1423 H, mereka membakar tulang ekor dengan suhu tinggi selama 10 menit hingga warnanya berubah menjadi hitam pekat. Kemudian mereka membawa tulang tersebut ke al Olaki Laboratory, di Sana’a, Yaman untuk dianalisis. Hasil laboratorium menunjukkan sel-sel pada jaringan tulang ekor tidak terpengaruh. Masya Allah.

Penelitian itu juga menjelaskan mengapa ketika dilakukan penggalian makam lama yang telah berusia berpuluh-puluh bahkan beratus tahun, ditemukan tulang ekor yang tidak hancur. Benar-benar sesuai dengan sabda Rasulullah.

Tulang ekor pusat sel dan jaringan

Han Spemann, seorang ilmuwan Jerman berhasil mendapatkan hadiah nobel bidang kedokteran pada tahun 1935. Dalam salah satu penelitiannya, ia menemukan bahwa asal mula kehidupan adalah tulang ekor. Dalam penelitian tersebut ia memotong tulang ekor dari sejumlah hewan melata dan mengimplantasikannya ke dalam embrio organizer.

Pada waktu sperma membuahi ovum (sel telur), pembentukan janin pun dimulai. Ketika ovum telah terbuahi menjadi zigot, ia terbelah menjadi dua sel dan terus berkembang biak sehingga terbentuk lempengan embrio yang memiliki dua lapisan. Salah satu lapisan disebut Internal Hypoblast yang memiliki beberapa unsur dan jaringan. Salah satunya

Han juga mencoba cara lain. Tulang ekor direbus dan kemudian dihancurkan dengan ditumbuk menjadi serpihan halus. Lalu ia mencoba mengimplantasikan pada janin hewan yang masih dalam tahap permulaan embrio. Hasilnya, tulang ekor itu tetap tumbuh dan membentuk janin sekunder pada guest body.

Masya Allah… benarlah sabda Rasulullah. Padahal beliau mensabdakannya 14 abad yang lalu. Sebelum sains bisa bicara banyak tentang tulang ekor.

*sumber bersamadakwah.net

Di Gari Dalam Kandang Besi dan Dilemaskan Namun Apa yang Berlaku 4 Jam Kemudiannya BenarBenar Memeranjatkan Kami

Angkatan Terran Perpustakaan menceroboh memajukan “modal Isil ” Pada 17:12 pada 24 Jun 2015 ( 24 Damsyik Reuters ) Syria pasukan pemberontak Kurdish dan serangan udara bersekutu bagi menyokong Amerika Syarikat, terus maju , “Iraq dan Levant Troy Negara Islam ” ( Isil ) ” modal” La, berikut Isnin ditangkap jarak kubu Jihad selepas berhampiran asas, dan dia memenangi sebuah bandar strategik.

Jurucakap penduduk Kurdis dan tentera Syria untuk mempertahankan Watch Hak Asasi Manusia telah menyatakan tentera anti Isil lewat pada hari Isnin selepas memenangi 93 briged asas, tetapi juga menduduki bandar Anyi Sa berhampiran.

Ia dipanggil untuk menyinggung Isil kemajuan paling dramatik , pasukan Kurdish mempunyai mendalam tapak Isil jantung, menterbalikkan bulan lepas Isil di Syria dan Iraq, kedua-dua negara menceroboh momentum.

La Isil di Syria dan Iraq diduduki mengisytiharkan penubuhan ” Khalifah Negeri” modal asasnya, manakala asasdan 93 Briged yang terletak di utara pada kira-kira 55 kilometer, kedua-duanya terletak di jalan utama , ini petunjuk jalan untuk wilayah Aleppo barat dikawal oleh Kurdi, dan wilayah timur Hasakah . Jalan ini juga melalui Isil di Aleppo dan Hasek wilayah wilayah yang dikawal .

Xiweigulu penganalisis urusan Kurdish , beliau berkata: “Ini dianggap ibu kota pertahanan La La yang dikenali sebagai Negeri Khalifah , yang membuat Isil di bawah tekanan yang besar. “
Isil cara baru pelaksanaan banjir membunuh mata-mata Kumpulan pelampau Isil pada Selasa mengeluarkan satu tempoh baru pelaksanaan serpihan dipercayai diambil di Niniwe Iraq Province, filem 16 lelaki yang dituduh sebagai perisik, adalah seorang ahli Isil kepada hukuman roket, di mana beberapa orang telah terperangkap di dalam sangkar, selepas akan ditempatkan di dalam kolam, perlahan-lahan mati lemas, cara kejam pelaksanaan.

Menurut Isil mengeluarkan pelaksanaan menunjukkan serpihan baru, ahli Isil memandu untuk memilih sampai empat orang hukuman, dan kemudian ke bahagian bawah roket memukul kereta, meletupkan bom kenderaan, membunuh empat orang di atas kapal. Selepas serpihan untuk kolam, terdapat lima lelaki yang terperangkap di dalam sangkar, dan kemudian mengunci ahli Isil selepas sangkar dan kemudian perlahan-lahan ke dalam air, meninggalkan sangkar 5 orang perlahan-lahan tenggelam.

Walaupun lima orang bergelut di dalam air, tetapi akhirnya masih terperangkap di dalam sangkar, tidak dapat melepaskan diri. Ahli Isil akhirnya perlahan-lahan tarik sangkar, sangkar itu telah tenggelam semua orang, sesetengah orang lebih berbuih di mulut, Sizhuang keganasan. Serpihan kanta dan padang pasir, memakai seragam merah penjara antara tujuh lelaki lutut, ahli Isil tali seolah-olah serbuk letupan diikat di leher orang ramai, dan kemudian diletupkan serbuk letupan dibalut Bi tali, 7 iaitu bidang dipancung, adegan dahsyat.

AYAH SEORANG BUDAK LELAKI PAKSA ANAKNYA MUSNAHKAN XBOX

AYAH SEORANG BUDAK LELAKI PAKSA ANAKNYA MUSNAHKAN XBOX | Masa kita kecil-kecil dulu kalau asyik main game sahaja mesti mak bapak kita akan cakap, ‘ Dari pagi ke petang ke main asyik main game nanti mak buang nanti game tu.’ Tapi mereka tak pernah langsung melakukan perkara tersebut dan kita pun tak akan menyangka yang mereka akan melakukannya.

Namun berbeza pula dengan kanak-kanak lelaki ini yang terlalu banyak menghabiskan masanya dengan bermain Xbox dan tidak ada masa untuk belajar. Ayah budak ini bukan sahaja mengancam anaknya tetapi lebih teruk lagi dia menyuruh anaknya memusnahkan Xbox itu sendiri menggunakan tukul besi.

Sebab utama ayah kepada lelaki ini ingin anaknya menghancurkan Xbox itu kerana dia mendapat gred yang teruk di dalam kelas. Sempat memberi alasan untuk menyelamatkan diri budak lelaki ini sempat berkata, ‘Bukan salah saya, tapi salah cikgu-cikgu,’ adalah alasan klise setiap insan yang bergelar pelajar pernah gunakan. 

Cer korang tengok video kat bawah ni:

Aduh , Foto Tiz Zaqyah Berpelukan Dengan Lelaki Bersinglet Tersebar Dikecam Netizen

Tiz Zazyah , cun melecun macam mokcun . ahaha . Secantik orang , memang selalulah nama disebut walau baik dan lebih-lebih lagi buruk ..
Tak dapat dinafikan kadang-kala penonton akan terbawa-bawa dengan watak seseorang selebriti dalam lakonan sehingga berharap agar watak itu dapat direalitikan secara peribadi oleh individu tersebut.

Mungkin dek kerana itu, kami perasan sejak akhir-akhir ini penampilan dan cara Tiz Zaqyah sering sahaja disalah erti. Kebanyakan mereka sering membandingkan perwatakan Tiz Zaqyah dengan karakternya dalam filem atau drama yang dilakonkannya.

Terkini, foto Tiz memakai singlet dan berselfie dengan seorang jurumekap yang dianggap sebagai ‘kakak’nya juga menerima kritikan agak pedas daripada netizen.

Walaupun Tiz sudah menyatakan melalui kapsyen bahawa dia dan jurumekap tersebut tidak berpelukan, namun, peminat masih tak berpuas hati dan menegur pelakon jelita ini.

Alah bisa tegal biasa. Mungkin kerana sudah lali dengan teguran, pelakon cantik itu nampaknya tenang dan tidak lagi mahu melayan komen-komen berbentuk provokasi itu.

Gila! Buat Pancake Dengan Menggunakan Darah Haid?

DISEBABKAN terlalu taksub menyokong program ‘Free Bleed’, seorang gadis berhijab mengambil keputusan untuk membuat pancake dengan menggunakan darah haidnya sendiri.

Ya, pancake dengan isi kandungannya adalah darah haid!

Entah apa ‘gilanya’ gadis yang elok berhijab dan menggelarkan dirinya Nur ini.

Melalui laman Instagram, dia berkongsikan beberapa gambar beserta bahan-bahan resepi makanan yang menjijikkan tersebut.

Berikut merupakan bukti pancake darah haid gadis ini yang dikongsikannya tanpa segan silu.

Bukan setakat pancake, terdapat juga waffle disaluti darah haid yang turut dibuatnya.

Pelbagai reaksi diberikan netizen mengenai isu ini dan rata-ratanya melemparkan kecaman kepada pemilik akaun Instagram berkenaan.

Salah seorang pengguna bukan Muslim turut memberikan teguran yang dikira agak ‘pedas’ berbunyi:

“If you’re going to embarrass yourself at least take your hijab (not sure if i’m correct here) off please. Do not drag the religion down with you, You’re worse then the bitch that ate a f***** tampon. (Jika anda ingin memalukan diri sendiri, sila tanggalkan hijab anda. Ini sangat memalukan buat agama anda, anda lebih teruk daripada perempuan murahan yang memakan tuala wanitanya sendiri).”

Manakala seorang pengguna lain menyarankan agar dijalankan pemeriksan mental kepada pemilik akaun terbabit.

Buat pengetahuan anda, kempen “Free Bleed” memperjuangkan hak wanita untuk berhenti menggunakan tampon dan wanita seharusnya bangga dengan haid mereka.

Tampon juga seperti tuala wanita yang digunakan semasa haid dan tersedia dalam pelbagai saiz.

Sampai sekarang, kami masih berharap apa yang dilakukan wanita ini tidak benar.. kerana dia mungkin mangsa aniaya.

– MYNEWSHUB.CC

Sekurang-Kurangnya 107 Orang Jemaah Terkorban Dalam Kejadian Tren Runtuh Di Masjidilharam

MAKKAH: Pihak Berkuasa Arab Saudi melalui Unit Pertahanan Awam telah mengesahkan sekurang-kurangnyan 107 orang jemaah haji telah terkorban dalam tragedi kren runtuh di Masjidilharam.

Selain itu dilaporkan kira-kira  238 orang jemaah termasuk enam orang jemaah dari Malaysia mengalami kecederaan.

Kejadian ini berlaku ketika ratusan ribu jemaah haji daripada seluruh dunia sedang berkumpul di kota ini dimana musim haji akan bermula pada 21 September ini.

Sehingga kini pihak kedutaan India, Bangladesh, Pakistan dan Malaysia telah mengesahkan jemaah mereka telah mengalami kecederaan.

Pihak Konsulat Pakistan, Aftab A. Khokher berkata kira-kira  15 orang jemaah mereka telah mengalami kecederaan di mana dua daripadanya kini sedang dirawat di hospital Makkah.

Manakala pihak konsulat India di Arab Saudi, B.S. Mubarak mengesahkan 10 jemaah dari negara mereka mengalami kecederaan dan pihak Konsulat Bangladesh ke Arab Saudi, Shahidul Karim juga mengesahkan 25 jemaah dari negaranya cedera.

Ketua Rombongan Haji Malaysia, Dato’ Syed Saleh Syed Abdul Rahman melalui sidang media semalam mengesahkan 6 orang jemaah Malaysia mengalami kecederaan di mana seorang mengalami patah kaki.

Ikuti Sidang Media penuh oleh Ketua Rombongan Haji Malaysia, Dato’ Syed Saleh Syed Abdul Rahman.

Putera Khaled Al-Faisal, amir Makkah dan juga merupakan penasihat Penjaga Kedua Masjidilharam telah mengarahkan siasatan terperinci dijalankan untuk mengetahui tahap keselamatan di kota Makkah kerana musim haji akan bermula 21 September ini.

Memetik laporan berita Arabnews, sebagai berkata kren yang terletak di Masjidil Haram itu jatuh selepas berlaku ribut pasir dan kemudiannya di susuli dengan hujan lebat pada Jumaat petang.

Kajian Terbaru: Hafal Al-Quran Mencegah Pelbagai Penyakit

Sebuah kajian terbaru membuktikan semakin seseorang menghafal Al-Quran Al-Karim, maka semakin bertambah baik kesihatan. Dr. Soleh Bin Ibrahim As-Shani’, pensyarah psikologi di Universiti Al-Imam bin Saud Al-Islamiyyah, Riyadh, meneliti dua kumpulan responden iaitu mahasiswa Universiti King Abdul Abdul Aziz yang jumlahnya 170 responden, dan kumpulan mahasis Al-Imam Asy -Syathibi yang juga berjumlah 170 responden.

Penyelidik mendefinisikan kesihatan psikologi sebagai keadaan di mana berlaku keselarasan psikologi individu daripada tiga faktor utama: agama, spiritual, sosiologis dan jasmani. Untuk mengukurnya, penyelidik menggunakan parameter kesihatan psikologinya Sulaiman Duwairiat, yang terdiri daripada 60 unit.

Kajian ini mendapati adanya korelasi positif antara peningkatan kadar hafalan dengan tahap kesihatan psikologi dan mahasiswa yang unggul di bidang hafalan Al-Quran itu mempunyai tahap kesihatan psikologi dengan perbezaan yang sangat jelas.

Ada lebih dari tujuh puluh kajian, baik Islam atau barat, semuanya menegaskan kepentingan agama dalam meningkatkan kesihatan psikologi seseorang, kematangan dan ketenangannya. Sebagaimana kajian-kajian yang telah dibuat di Arab Saudi dan hasilnya menunjukkan peranan Al-Quran Al-Karim dapat meningkatkan kemahiran asas pelajar-pelajar sekolah rendah dan pengaruh yang positif dari hafalan Al-Quran untuk mencapai IP yang tinggi bagi mahasiswa.

Kajian tersebut memberi gambaran yang jelas tentang hubungan antara keberagamaan dengan pelbagai bentuknya terutama menghafal Al-Quran Al-Karim dan pengaruh-pengaruhnya terhadap kesihatan fizikal individu dan keperibadian berbanding dengan individu-individu yang tidak disiplin dengan ajaran-ajaran agama atau tidak menghafal Al-Quran, sedikit atau seluruhnya.

Komen terhadap Kajian:

Setiap orang yang menghafal sebahagian dari Al-Quran dan mendengar bacaan Al-Quran secara berterusan itu pasti merasakan perubahan yang besar dalam hidupnya. Hafalan Al-Quran juga berpengaruh pada kesihatan fizikalnya. Melalui pengalaman dan pengamatan, dapat dipastikan bahawa hafalan Al-Quran dapat meningkatkan sistem imun tubuh pada seseorang dan membantu melindungi dari pelbagai penyakit.

Berikut adalah manfaat-manfaat hafalan Al-Quran, 

1. Fikiran yang jernih.
2. Kekuatan memori.
3. Ketenangan dan kestabilan psikologi.
4. Senang dan bahagia.
5. Bebas dari perasaan takut, sedih dan cemas.
6. Mampu bercakap di depan awam.
7.Mampu membina hubungan sosial yang lebih baik dan memperoleh kepercayaan dari orang lain.
8. Terbebas dari penyakit akut (acute illness).
9. Dapat meningkatkan IQ.
10. Memiliki kekuatan dan ketenangan psikilogis.

Kerana itu Allah berfirman, “Sebenarnya, Al Qur’an itu adalah ayat-ayat yang nyata di dalam dada orang-orang yang diberi ilmu. Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim. “(QS Al-‘Ankabut [29]: 49)

Ini adalah sebahagian dari manfaat di dunia. Ada manfaat-manfaat yang jauh lebih besar di akhirat, iaitu kebahagiaan ketika berjumpa dengan Allah, memperolehi keredhaan dan nikmat yang abadi, mendapatkan tempat dekat kekasih mulia Muhammad Saw.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber eramuslim.com

12 Gambar Dan Biodata Hafizal Bin Hussain Pengidap Khunsa Malaysia…

Gambar video serta mykad pengenalan Hafizal bin Hussain pengidap khunsa Malaysia tersebar dilaman sosial,Hafizal bin Hussain kini menjadi topik hangat perbualan ramai,sungguh sangat menarik disebalik nama mykad afizal bin Hussain yang tertera pada kad pengenalan.siapa sangka afizal bin Hussain yang cukup menawan adalah seorang pengidap khunsa.
Untuk pengetahuan umum khunsa merujuk kepada individu yang memiliki kedua-dua jenis alat kelamin iaitu lelaki dan perempuan. Apabila seseorang bayi dilahirkan dengan mengidap penyakit khunsa, adalah sukar untuk menentukan jantina bayi tersebut. Pada masa yang sama, khunsa juga boleh memiliki tubuh, suara dan bentuk badan seperti perempuan.
3 - Copy
Biodata Penuh Hafizal Bin Hussain
Nama Penuh: Hafizal Bin Hussain
Umur: 27 Tahun
Asal: Perak
Jantina: Khunsa (Mempunyai alat kelamin lelaki dan perempuan)
Agama: Islam
Penjelasan Maksud Sebenar Khunsa
Khunsa membawa maksud individu yang dilahirkan secara semula jadi dan mempunyai dua alat kelamin iaitu alat sulit lelaki dan perempuan. Golongan khunsa juga memiliki kromosom XY, tetapi kerana mutasi pada profil kromosom Y, keadaan fizikal mereka menjadi seperti perempuan, mempunyai rahim yang kurang normal dan ovari yang tidak berfungsi.
gambar-hafizal
gambar-hafizal-6
13
21
Puteri Nur 1 (1)

[Video] Banduan Larikan Diri Dari Penjara, Lihat Apa Yang Berlaku Seterusnya Bakal Mengejutkan Anda!

Brasilia: Seorang banduan terperangkap di hujung terowong ketika cuba melarikan diri dari penjara.

Maycon Souza da Silva dan rakan banduannya Rafael da Silva Costa menggali terowong berkenaan dalam cubaan untuk melarikan diri dari penjara di Rio Grande do Norte, timur laut Brazil.

Souza da Silva tidak dapat meloloskan dirinya apabila tiba di hujung terowong berkenaan.

Video yang dirakam polis menunjukkan kepala Souza da Sila terjulur dari lubang terowong itu.

Walaupun rakannya da Silva Costa berjaya meloloskan diri, dia ditangkap di hutan berhampiran tidak lama selepas kejadian. – Agensi
 

PRANK KEJAM HARI IBU BUAT RAKYAT KEMBOJA MARAH

PRANK KEJAM HARI IBU BUAT RAKYAT KEMBOJA MARAH | Sebuah rancangan TV di Kemboja telah mengeluarkan surat permohonan maaf secara terbuka selepas melakukan ‘prank’ kejam terhadap seorang gadis berusia 13 tahun sempena Hari Ibu.

Gadis yang dikenali sebagai Autumn Allen itu telah ditipu seolah-olah dia akan bertemu kembali ibunya yang hilang sejak tujuh tahun lalu dalam rancangan berkenaan. Autumn seorang penyanyi dan penulis lirik terkenal telah dijemput sebagai tetamu istimewa untuk rancangan khas Hari Ibu Penh Chet Ort (Like It Or Not).

Apabila pengacara itu pengacara itu berkata Autumn akan bertemu ibunya kembali penyanyi itu berkata ia seperti mimpi menjadi kenyataan sambil menitiskan air mata. Namun sebaliknya menampilkan seorang pelawak tempatan, Chuop Rolin yang berlakon sebagai ibunya.

Kali terakhir Autumn berjumpa ibunya semasa dia berusia enam tahun sebelum meninggalkan Amerika Syarikat bersama ayahnya. Kebanyakan rakyat Kemboja melahirkan rasa marah dan emosi terhadap gadis berkenaan. Namun Autumn menjelaskan pihak rancangan itu telah pun menulis surat mohon maaf kepadanya.

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal Di Makkah

Lazimnya jika seseorang meninggal dunia di Makkah, sudah tentu jenazahnya tidak akan dibawa pulang ke tanah air masing-masing. Sebaliknya terus dikebumikan di tanah suci Makkah.

Bolehlah dianggap ini sebagai satu peluang yang Allah SWT berikan kepada kita untuk disemadikan di Makkah.

Kebiasaannya rakyat Malaysia yang meninggal dunia di Makkah, adalah sewaktu mereka sedang mengerjakan ibadah umrah atau ibadah haji.

Beginilah ‘perjalanan’ yang perlu anda lalui sekiranya anda meninggal dunia di Makkah.

Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda di kemudian hari di sebabkan lokasi kubur anda tidak diketahui.

Gambar-gambar berikut menunjukkan antara proses yang dilakukan jika terdapat jenazah yang meninggal dunia di Makkah….

Punca Sebenar Bayi Ditinggal Dalam Kereta Dalam Keadaan Menyayat Hati Di Shah Alam Sebentar Tadi

Kejadian baru berlaku sebentar td dpn maybank s9 shah alam..sempat sya rakamkan ..Ibu/bapa bayi ini tidak kelihatan entah kemana..bayi sudah berpeluh dan enjin kereta/aircond tidak dihidupkan..kenapalah masih ada masyarakat kita yg tidak peka..terima kasih pd yg menbantu selamatkan bayi ini td..Allhamdulillah

Kejadian baru berlaku sebentar td dpn maybank s9 shah alam..sempat sya rakamkan ..Ibu/bapa bayi ini tidak kelihatan entah kemana..bayi sudah berpeluh dan enjin kereta/aircond tidak dihidupkan..kenapalah masih ada masyarakat kita yg tidak peka..terima kasih pd yg menbantu selamatkan bayi ini td..Allhamdulillah

Kren Tumbang: Seorang Jemaah Malaysia Disahkan Meninggal Dunia

PETALING JAYA: Seorang jemaah haji dari Malaysia, Rusiah Suar, 56, disahkan meninggal dunia di dalam tragedi runtuhan kren di Masjidil Haram pada Jumaat lalu.

Memetik dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, pengesahan itu dibuat oleh Lembaga Tabung Haji berdasarkan proses pengecaman jenazah melalui 108 gambar, buku rekod kesihatan, pas dan juga gelang pengenalan diri jemaah serta ujian DNA jika diperlukan.

“Hari ini (Ahad) satu jenazah jemaah haji Malaysia yang telahpun dikenal pasti iaitu Allahyarhamah Rusiah Suar, 56 tahun dari Sungkai, Perak,” katanya memetik laporan dari mStar Online.

Menunda Mandi Junub, Ini Ancamannya


Sering kali orang menunda mandi junub tanpa alasan. Misalnya pasangan suami isteri yang telah menyelesaikan hajatnya. Mereka langsung tidur begitu saja.

Dalam kitab Shahih At Targhib wa At Tarhib, ada satu bab khas bertajuk “Ancaman Menunda Mandi (Junub) Tanpa Alasan”

Di bawah bab itu dicantumkan dua buah hadis sahih yang mengandungi ancaman menunda mandi junub tanpa alasan. Apa ancaman? Orang yang menunda mandi junub tidak akan didekati oleh malaikat rahmat.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

ثَلَاثَةٌ لَا تَقْرَبُهُمُ الْمَلَائِكَةُ الْجُنُبُ وَالسَّكْرَانُ وَالْمُتَضَمِّخُ بِالْخَلُوْقِ


“Tiga orang yang tidak didekati oleh malaikat (rahmat): orang junub, orang mabuk dan orang yang berlumuran minyak wangi khaluq.” (HR. Al Bazzar; sahih)

Dijelaskan oleh Al Hafizh bahawa yang dimaksudkan dengan malaikat pada hadis ini adalah malaikat yang turun membawa rahmat dan berkat, bukan malaikat hafazhah (yang mengawasi) kerana mereka selalu bersama manusia dalam keadaan apapun.

Jadi, bagi orang yang menunda mandi junub tanpa alasan -misalnya kerana malas atau menyepelekan- maka ia tidak didekati oleh malaikat rahmat. Lalu apakah seseorang harus segera mandi junub begitu ia selesai berhubungan? Rasulullah memberi contoh, selepas menunaikan hajat bersama isterinya kadang beliau langsung mandi junub kadang tidak langsung mandi junub. Ketika beliau tidak boleh langsung mandi junub, maka beliau berwudhu dulu sebelum tidur.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَيْسٍ قَالَ سَأَلْتُ عَائِشَةَ عَنْ وِتْرِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَذَكَرَ الْحَدِيثَ قُلْتُ كَيْفَ كَانَ يَصْنَعُ فِي الْجَنَابَةِ أَكَانَ يَغْتَسِلُ قَبْلَ أَنْ يَنَامَ أَمْ يَنَامُ قَبْلَ أَنْ يَغْتَسِلَ قَالَتْ كُلُّ ذَلِكَ قَدْ كَانَ يَفْعَلُ رُبَّمَا اغْتَسَلَ فَنَامَ وَرُبَّمَا تَوَضَّأَ فَنَامَ قُلْتُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ فِي الْأَمْرِ سَعَةً


Dari Abdullah bin Abi Qais ia berkata, “Saya bertanya kepada Aisyah tentang witir Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam. Lalu dia menyebutkan suatu hadits. Aku bertanya lagi, ‘Bagaimana yang beliau lakukan ketika dalam keadaan junub, apakah beliau harus mandi sebelum tidur atau tidur tanpa mandi? ‘Aisyah menjawab,’ Sungguh semuanya telah dilakukan beliau, kadang beliau mandi lalu tidur, kadang beliau berwudhu lalu tidur. ‘Aku berkata,’ Segala puji bagi Allah yang menciptakan dalam perkara tersebut suatu keleluasaan ‘. “(HR. Muslim)

Hadis lain dalam bab ancaman menunda mandi (junub) tanpa alasan memperjelas bahawa yang terkena ancaman tidak didekati malaikat rahmat adalah menunda mandi junub tanpa berwudhu.

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

ثَلاَثَةٌ لاَ تَقْرَبُهُمُ الْمَلاَئِكَةُ جِيفَةُ الْكَافِرِ وَالْمُتَضَمِّخُ بِالْخَلُوقِ وَالْجُنُبُ إِلاَّ أَنْ يَتَوَضَّأَ


“Tiga orang yang tidak didekati oleh malaikat: bangkai orang kafir, orang yang berlumuran minyak wangi khaluq dan orang junub kecuali jika ia berwudhu” (HR. Abu Daud; sahih)

Adapun yang dimaksudkan dengan minyak wangi khaluq adalah minyak wangi dengan gabungan za’faran dan lain, didominasi oleh warna merah dan kuning.

Wallahu a’lam bissawab.

*sumber bersamadakwah.net

PANAS!! Kenapa Sharnaaz Ahmad Minta Maaf Kerana Sesuatu Yang Dipakai Pada ABPBH2014? (5 GAMBAR)

Baru sahaja memenangi Artis Paling Kontroversi ABPBH 2014 bagi kategori online, nampaknya Sharnaaz Ahmad tidak mengambil masa yang lama untuk mencipta kontroversi baru.

Mana tidaknya, fesyen yang dikatakan menyerupai pakaian tentera Sharnaaz Ahmad dan kekasih hati Anis Al Idrus pada ABPBH semalam dianggap tidak bersesuaian dan menjadi perdebatan peminat, malah ada anggota  pasukan keselamatan yang turut memberikan komen.

Pingat?



Pada masa sama, pingat yang diletakkan pada pakaian Sharnaaz turut menjadi persoalan netizen. Menurut mereka, rupa bentuk pingat tersebut menyerupai salah satu pingat tertinggi bagi perkhidmatan cemerlang dan kelakuan terpuji.



Patutlah jadi persoalan sebab pingat tersebut bukan calang-calang pingat, hanya dikurniakan kepada Anggota Tentera dan semua Pasukan Perkhidmatan Beruniform di Malaysia.

Hanya Costume, Harap Dimaafkan


Sharnaaz bagaimanapun melalui post terbarunya di Instagram telah pun memohon maaf kepada pihak yang berkenaan sekiranya fesyen yang digayakan mengundang kemarahan.

Iyalah mana peminat tak persoalkan, tema semarakkan cinta tapi fesyen yang digayakan menyerupai pakaian badan beruniform. Mungkin cintakan negara? Apa-apa pun tahniah Sharnaaz!

Video Amat Memalukan Gadis Bertudung [Gambar Kanan] Viral Di Laman Sosial

Satu video telah menjadi viral di media sosial yang mana
kelihatan seorang budak perempuan telah dipaksa cium kaki oleh
seorang budak perempuan lain yang di katakan anak kepada
pemilik kedai makan di Terengganu.

Apa yang di lakukan oleh budak perempuan anak pemilik kedai
itu yang memaksa budak perempuan yang merupakan anak yatim
itu mendapat kecaman ramai.
Tambahan pula ketika anak yatim tadi mencium kaki anak
pemilik kedai tadi turut disaksi kan oleh seorang wanita yang
dipercayai ibu kepada budak perempuan pemilik kedai tadi.

Apa yang di lakukan oleh budak perempuan tersebut sungguh
memalukan menyebabkan facebook budak perempuan anak
pemilik kedai tadi menjadi sasaran kemarahan orang ramai.
Kedai makan nya juga turut menerima tempias akibat dari
perkara tersebut ada pula yang berpakat ingin memboikot kedai
tersebut.

Diharap pemilik kedai dan anak nya tampil memberi penjelasan
mengenai Video tersebut dan bagi menjernihkan kembali
kebencian dan suasana antara kedua‐dua pihak. ‐BS

Lihat video di sini dan di mestimau